Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku
Marka Blue Idea, działa w sektorze B2B, a dokładnie w branży outsourcingu usług biznesowych rekrutacji i HR, consultingu oraz outsourcingu sprzedaży. Najważniejszym wydarzeniem 2017 roku, z punktu widzenia naszej marki, była organizacja Forum Biznesowego Armenia – Polska “Doing business in Armenia. Perspectives, opportunities and challenges”. Forum odbyło się w stolicy Armenii, w Erywaniu. Blue Idea udało się pozyskać patronat Ambasady Republiki Armenii w Polsce, a partnerem organizacyjnym wydarzenia była Krajowa Izba Gospodarcza.
Organizacja Forum miała nie tylko znaczenie z punktu budowania wizerunku marki, ale co bardziej istotne, umożliwiła firmie ekspansję na rynki zagraniczne oraz rozwój nowych usług Blue Idea w sektorze outsourcingu IT, czego efekty będą widoczne już w pierwszym kwartale 2018.
Zobacz również
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku
Założenie spółki Blue Idea Księgowość. Blue Idea wyszła naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i rozwinęła działalność w zakresie outsourcingu usług księgowych. Owocem tej współpracy jest nowa spółka oraz nowy, poszerzony zakres usług oferowanych przez naszą firmę.
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku
Jako firma działająca w branży outsourcingu usług rekrutacji i HR, zdecydowanie największym wyzwaniem 2017 roku była dla nas rekrutacja właściwych pracowników do prowadzonych przez nas procesów rekrutacyjnych oraz dobranie efektywnej ścieżki komunikacji z nimi, tak by zachęcić najlepiej wykwalifikowanych kandydatów do aplikowania na dane stanowisko.
Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów, w Blue Idea zajmujemy się nie tylko dostarczaniem usług rekrutacji, ale także tych, które stawiają na employer branding.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku
W naszej branży najważniejszym trendem 2017 roku jest wzrost znaczenia employer brandingu oraz content marketing. Zmiany na rynku wymuszają na przedsiębiorcach wprowadzanie zmian nie tylko po to, by zatrzymać w swoich szeregach specjalistów, ale także, by pozyskać nowych wykwalifikowanych pracowników. Stąd na znaczeniu zyskuje strategia budowania marki pracodawcy, zarówno poprzez aktywności marketingowe, jak i przez doświadczenie candidate experience. Z kolei content marketing jest nie tylko doskonałym narzędziem wizerunkowym, źródłem specjalistycznej wiedzy eksperckiej, ale również narzędziem pozwalającym budować długoterminowe relacje z klientami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
W Blue Idea wierzymy w to, że nasi klienci, niezależnie od skali ich działalności, powinni otrzymywać usługi na najwyższym poziomie, a zadaniem firm outsourcingowych takich jak nasza jest pomaganie klientom maksymalizować ich potencjał. Jako firma outsourcingowa, świadcząca profesjonalne usługi w branży rekrutacji i HR oraz consultingu biznesowego wiemy, że aby sukcesywnie realizować założone cele, outsourcowanie usług profesjonalistom jest elementem nieuniknionym w biznesie. Sami współpracujemy z zewnętrznymi podmiotami w zakresie obsługi marketingowej. Niestety nie jest to standard na rynku polskim. Nie raz zdarzyło się nam współpracować z agencjami, które podejmowały się obsługi naszej branży, jak się później okazywało, „nie czując jej” bądź, co gorsze, realizowały projekty najniższym ze swojej strony kosztem, „bo nie jest to klient z milionowym budżetem na reklamę”. Z punktu widzenia Blue Idea takie podejście do klienta jest niedopuszczalne. Wierzymy w to, że nawet Klienci o mniejszej skali mają potencjał, by przynieść wartość dodaną.
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?
Stawiamy na innowacje w biznesie, rozwój oferty HR oraz ekspansję rynków zagranicznych. Wszystko to przy zapewnieniu najwyższej jakości obsługiwanych przez Blue Idea klientów.
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?
Organizacja cyklu konferencji promujących możliwości biznesowe na rynkach polskim i armeńskim. Bazując na doświadczeniach z 2017 roku z Blue Idea będziemy wzmacniali współpracę pomiędzy przedsiębiorstwami działającymi na tych rynkach.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?
Myślę, że w 2018 roku w zakresie komunikacji marki wzrośnie rola krótszych bądź dłuższych form wideo. Użytkownicy chętnie angażują się w takie treści. Wideo zwiększa zaangażowanie odbiorców nie tylko na Facebooku, ale także innych sieciach społecznościowych, np. Snapchat czy Instagram, dlatego zdecydowanie warto wziąć te kanały pod uwagę, planując strategię marketingową na 2018 rok. Dodatkowo uważam, że w dalszym ciągu dobrym kierunkiem będzie spersonalizowany content, użytkownicy cenią atrakcyjn content, przez który firmy mogą prężnie budować świadomość swojej marki.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
W związku z planowanymi inwestycjami rozwojowymi w 2018 (otwarciem spółki outsourcingu usług IT w Armenii) nasza struktura budżetowa ulegnie zmianom, w każdym obszarze działalności firmy szczególnie w marketingu, sprzedaży i R&D.
O rozmówczyni:
Milena Parfieniuk
Kierownik Działu Marketingu, Blue Idea Sp. z o.o.