StartRocket to nowo powstała firma, której celem jest wyniesienie reklamy na orbitę okołoziemską. Według StartRocket jest to możliwe z pomocą agencji kosmicznych, które miałyby być skłonne do udziału w przedsięwzięciu. Sama reklama byłaby wielkości połowy księżyca widzianego z Ziemi i miałaby w ciągu miesiąca dotrzeć do 7 miliardów odbiorców, krążąc dookoła naszego globu, po czym spalić się w atmosferze. Sądząc po zakładanych rozmiarach i kosztach, jakie trzeba by ponieść, projekt ten będzie trudny do zrealizowania.
Według harmonogramu dostępnego na stronie firmy wczoraj dopiero ruszyły prace nad MVP, które potrwają do sierpnia, natomiast jeśli wszystko się powiedzie, pierwszego „lotu” reklamy możemy się spodziewać nie wcześniej niż w 2020 roku.
Zobacz również
PS
Dwa miesiące temu przykładem kosmicznej reklamy mogła pochwalić się Tesla, która postanowiła wysłać w podróż wraz z rakietą Falcon Heavy jeden ze swoich modeli samochodów – Tesla Roadster.
View from SpaceX Launch Control. Apparently, there is a car in orbit around Earth. pic.twitter.com/QljN2VnL1O — Elon Musk (@elonmusk) 6 lutego 2018
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Jednym z najbardziej znanych reklamowych wyczynów kosmicznych była akcja w ramach Red Bull Stratos w 2012 roku, czyli pamiętny skok Felixa Baumgartnera z balonu wysłanego na wysokość 39 kilometrów. Zostały wtedy pobite 3 rekordy świata.
PS3
Także Samsung nawiązał w jednej ze swoich kampanii do lotów w kosmos, przedstawiając historię generała Kuziory, który w latach 70. przygotowywał się do odbycia takiego lotu, jednakże ostatecznie przeżył wielki zawód. Marka postanowiła spełnić największe marzenie generała.