MINI znaczy męski. Change Serviceplan z kampanią samochodów MINI

Wystartowała najnowsza kampania marki MINI przygotowana wspólnie przez dealera MINI PREMIUM ARENA w Łodzi oraz agencję Change Serviceplan (Group One). Kampania ma charakter lokalny i jest efektem współpracy MINI i drużyny polskiej ligi futbolu amerykańskiego Wilki Łódź.
O autorze
1 min czytania 2018-04-26

MINI to kultowa marka samochodów należąca od 1994 roku do koncernu BMW. Jest ikoną stylu w branży motoryzacyjnej cieszącą się niegasnącą popularnością oraz legendą w świecie rajdowym. Obecnie do rodziny MINI należy 5 modeli: MINI Hatch w wersjach 3- i 5-drzwiowych, MINI Clubman, MINI Countryman oraz MINI Cabrio.

Za realizację ogólnopolskich projektów dla BMW i MINI Polska odpowiada agencja Change Serviceplan, która w ramach współpracy obsługuje także pełną sieć polskich dealerów obydwu marek, na którą składa się ponad 30 podmiotów. Prowadzone dla nich działania opierają się na wdrożeniu i adaptacji na potrzeby lokalne centralnych kampanii marek, jak i realizacji indywidualnych kampanii dla poszczególnych dealerów. Przykładem takiej kampanii jest kampania MINI znaczy męski stworzona specjalnie dla dealera MINI Premium Arena w Łodzi. W ramach współpracy powstał spot video, który jest wyświetlany m.in. w lokalnych kinach.

Twórcy kampanii postanowili wejść w polemikę ze stereotypem przedstawiającym MINI jako markę samochodów przeznaczoną raczej dla kobiet. Poprzez przełamanie stereotypów związanych z płcią, przygotowana komunikacja pokazuje, że zarówno mężczyźni, jak i kobiety mogą cieszyć się kierowaniem MINI. U podstaw kampanii stoi filozofia wygłoszona przez znanego trenera futbolu amerykańskiego Craiga Parkinsona i prezentowana w spocie: „Bądź pewny siebie. Bądź dumny z tego kim jesteś i korzystaj z tego. Szacunek. Nie dostaniesz go w prezencie. Musisz na niego zapracować. Moc. Poczekaj na najlepszy moment, na tę jedną chwilę i boom”. Przygotowana komunikacja zestawia tak słowa, odnoszące się do męskiej siły, z bardziej miękką, czułą stroną każdego mężczyzny.

Błędne przekonanie o delikatności modeli MINI przywodzących na myśl kolekcjonerskie autka na wystawach sklepowych zostały silnie skontrastowane z realną mocą i szybkością samochodów tej marki. Do zakomunikowania idei kampanii, a także dla podkreślenia lokalności całej akcji, twórcy zaangażowali łódzką drużynę futbolu amerykańskiego Wilki Łódź, której zawodnicy znakomicie uosabiają współczesne cechy tych legendarnych aut.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Koncept kampanii został przygotowany przez dział marketingu MINI Premium Arena, całością kreacji zajęła się agencja Change Serviceplan, a za produkcję odpowiedzialna była firma Media Ready – nowopowstała spółka należąca do Group One. Realizacja została po raz pierwszy w całości przygotowana wewnętrznie przez zespół agencyjny – film wyreżyserował Rafał Górski, a operatorem i producentem był Paweł Kucharczyk (obydwaj z Media Ready). Za zakup mediów odpowiedzialny był dom mediowy Initiative Media. Kampania prowadzona jest w kinach, online, w social mediach oraz na outdoorze.

Słuchaj podcastu NowyMarketing