fot: BRAVE/D.Kramski
Podczas rozdania MP POWER AWARDS otrzymaliście aż dwie nagrody. Jaki jest sekret udanych projektów dla H&M?
Zaufanie klienta, kreatywność zespołu i doskonała produkcja. Wszystkie te czynniki są niezbędne, aby projekt odniósł sukces. Bez zaufania klienta do agencji najlepsze, najbardziej kreatywne pomysły nie ujrzałyby światła dziennego, a bez doskonałej produkcji nie byłoby szansy na przelanie idei kreatywnej na egzekucję. Ważne jest również partnerskie podejście do projektu na linii klient – agencja i świadomość, że wspólnie odpowiadamy za efekt końcowy. Nie bez znaczenia jest również lider projektu, który połączy wszystkich zaangażowanych w jeden doskonale funkcjonujący zespół. Od etapu zrozumienia briefu poprzez ideę kreatywną, aż do produkcji i doświadczeń uczestników wydarzenia. W przypadku H&M wszystko zagrało na każdym z tych obszarów.
Zobacz również
Jakie wymogi należy spełnić organizując event, o czym pamiętać, co jest najważniejsze dla agencji?
Dla agencji, niezależnie od skali i rodzaju wydarzenia, najważniejsza jest dobra komunikacja z klientem i odpowiedni zapas czasu. Każdy event to nowy pomysł i unikalna strategia. Nie da się zrobić spektakularnej imprezy, jeżeli nie dostaniemy czasu na zrozumienie briefu i określenie celów, jakie ma spełnić. Ważne jest poznanie kontekstu planowanej kampanii, tak aby event był jej integralną częścią. Dopiero, wtedy można myśleć o kreatywnej stronie wydarzenia. Jakie doświadczenia ma z niego wynieść konsument i jak sprawić, aby został z marką na dłużej. Impreza masowa, kameralne wydarzenie specjalne czy sampling produktu są elementem przemyślanego miksu marketingowego budującego wizerunek marki. A na wizerunek marki niewątpliwie będzie miała również wpływ jakość naszej produkcji.
Jak uniknąć organizacyjnych błędów i zapewnić swojemu wydarzeniu sukces?
Komunikacja, komunikacja i jeszcze raz komunikacja, a co za tym idzie: umiejętności pracy w zespole i otwartości na innych, dobra organizacja i planowanie, zrozumienie potrzeb i zaufanie. Agencja ma być dla klienta partnerem, a nie biernym wykonawcą, dlatego warto otwarcie mówić, argumentować, a nawet wyrażać sprzeciw. Mądry klient to doceni.
Jak oceniacie obecny poziom polskiego rynku eventów w porównaniu do rynków zagranicznych? Jakie są znaczące różnice?
Nagrody, jakie polskie agencje zdobywają w międzynarodowych konkursach, są najlepszym dowodem na to, że nie mamy się czego wstydzić i poziomem nie odbiegamy od innych krajów. To, z czym się zmagamy na polskim rynku, to przede wszystkim stale malejące budżety przy jednoczesnym oczekiwaniu, że będziemy nie tylko dorównywać, ale też przewyższać standardy europejskie czy światowe. Dlatego tak ważne jest kreatywne podejście, nie tylko do pomysłów, ale też sposobów realizacji eventów.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Jak na rozwój branży eventowej wpływa technologia?
Na szczęście czas zachłyśnięcia się technologią, szczególnie w kreacji eventowej, jest już za nami. Wciąż najważniejszy jest pomysł. Technologia to kolejne narzędzie, które możemy wykorzystać w kreatywny sposób, pamiętając o tym, żeby ją dobrze wpisać w kontekst wydarzenia. Należy też pamiętać o nabierającym coraz większego znaczenia w obszarze event marketingu umiejętnym wykorzystaniu nowych technologii dzięki, którym możliwe jest przeniesienie emocji z wydarzenia do social mediów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie są obecnie największe wyzwania branży eventowej? Co jest w trendach?
Ważnym, jak nie najważniejszym, wyzwaniem jest edukacja klientów – od możliwości jakie daje event marketing, po kwestie komunikacji, zaufania i budżetów. Najskuteczniejsze eventy to przecież te, które wpisują się w całościową strategię komunikacji, a nie są okazjonalnymi wydarzeniami. Niestety za często spotykamy się z takim podejściem. A przecież wiele agencji eventowych poziomem swojej kreacji i produkcji nie odbiega już od poziomu agencji full service czy interaktywnych. Chciałbym, aby klienci wybierali agencje, kierując się efektywnością i optymalnymi rozwiązaniami, a nie nazwą. Dlatego nadal będę propagował wdrażanie w życie rekomendacji zawartych w Białej Księdze i edukację rynku.
Jakie macie plany rozwojowe na kolejne lata?
Za nami udany rok. Mamy stabilny i zgrany zespół. Nagrody MP Power Awards i nominacje do KTR potwierdzają, że praca, którą wkładamy w utrzymanie, mimo ciągle rozwijającego się zespołu, poziomej struktury i dobrej atmosfery przynosi wymierne korzyści. Ciągle pozyskujemy nowych stałych klientów (w ostatnim roku byli to m.in. Warta, H&M czy Heineken), nie tracąc tych, których obsługujemy od lat. Jesteśmy i nadal będziemy BRAVE!