Za najrzadziej używane technologie uznano Machine Learning & AI oraz boty, a za najbardziej przeceniane metody – SEO, płatne promocje online i firmowe blogi. 63% marketerów jako główne wyzwanie wskazało generowanie leadów.
Inne interesujące wnioski z ankiety:
Zobacz również
- 38% marketerów używa Google Analytics do mierzenia ogólnej wydajności digital marketingu
- 42% marketerów zamierza zmodyfikować strategie marketingowe w reakcji na innowacje technologiczne
- 38% marketerów uważa, że głównym kanałem komunikacji z klientem jest e-mail marketing
- 60% marketerów zamierza ulepszyć strategie personalizacji w nadchodzących miesiącach
Główne wyzwania marketingowe 2018 roku
W roku 2018 większość ankietowanych chce skupić się na pozyskiwaniu większej liczby potencjalnych klientów oraz na automatyzacji e-mail marketingu. Istotnym zadaniem dla przedsiębiorców na bieżący rok jest również zamiana anonimowych użytkowników na potencjalnych klientów i lepsze wykorzystanie mediów społecznościowych.
Na pytanie „Na czym planujesz się skupić w nadchodzącym roku” uczestnicy udzielili następujących odpowiedzi:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W pięciostopniowej skali (Niska – Bardzo Dobra) zaledwie 48,5% uczestników badania oceniło skuteczność swojego marketingu jako dobrą lub bardzo dobrą.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Współpraca działu sprzedaży z działem marketingu
Większość ankietowanych określiło współpracę swojego działu sprzedaży z działem marketingu mianem “ścisła współpraca” (40,6%). W 30,7% firm jest to jedynie luźna współpraca, 16,5% sporadyczna, a jej brak ma miejsce w aż 5,9% przypadków.
Główne cele na 2018 rok
Aż 63% respondentów twierdzi, że celem ich działów marketingu jest pozyskanie większej liczby potencjalnych klientów. Aby poprawić swoje wyniki marketingowe, respondenci zamierzają lepiej planować swoje kampanie oraz inwestować w technologie mające na celu automatyzację procesów marketingowych. 21% marketerów uważa, że generowanie potencjalnych klientów stanowi główne wyzwanie dla działów marketingu w nadchodzącym roku. Marketerzy w swoich działaniach planują skupić się na konwersji potencjalnych klientów na klientów oraz na usprawnieniu procesu sprzedażowego.
Najczęściej używanym narzędziem w pracy marketera jest e-mail marketing – aż 33% respondentów korzysta z tego typu działań. Do najrzadziej używanych narzędzi ankietowani zaliczyli nowe technologie: Boty (1%) i Machine Learning (0,9%). Najbardziej przereklamowanymi narzędziami zdaniem uczestników badania są płatne promocje online (16,54%) oraz blog firmowy (15,75%).
Aż 60% ankietowanych przy zmianie pracy nie wybrałoby stanowiska związanego z marketingiem. Wśród wybieranych stanowisk znalazły się m.in. analityk biznesowy czy manager restauracji.
Jeżeli chodzi o wybór idealnego stanowiska w działach marketingu, największą liczbę odpowiedzi uzyskało stanowisko Project Managera (27,2%). Wielu z ankietowanych chciałoby również aplikować na stanowisko Growth Hackera czy analityka Big Data.
Pełen raport z wynikami ankiety jest dostępny pod adresem: www.marketing-automation.pl/raport-european-digital-marketing-survey-2018/
Ankietę przeprowadzono w maju 2018. Kwestionariusz został wypełniony przez niemal 350 marketerów z europejskich krajów.