IKEA w swojej ofercie posiada nie tylko meble, ale również produkty spożywcze. Przygotowując reklamę tabliczek czekolady, marka wpadła na pomysł, by wykorzystać to, z czym najbardziej się wszystkim kojarzy – czyli z meblami.
Każda fotografia z reklamy marki prezentuje tabliczkę czekolady, obok której umieszczono szafki, poduszki czy inne meble w kolorze prawie identycznym, co czekolada. Zdjęcia okraszone są też błyskotliwymi komentarzami np. tekst towarzyszący komodzie MALM, brzmiący „Niektóre czekoladki są do jedzenia. Niektóre służą do przechowywania Twoich rzeczy. Mamy obie” czy „Niektóre czekoladki są do jedzenia. Niektóre służą do siedzenia. Mamy obie” znajdujący się przy poduszce VIGDIS.
Zobacz również
źródło: www.bestadsontv.com | Zobacz grafikę w większym rozmiarze
źródło: www.bestadsontv.com | Zobacz grafikę w większym rozmiarze
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
źródło: www.bestadsontv.com | Zobacz grafikę w większym rozmiarze
źródło: www.bestadsontv.com | Zobacz grafikę w większym rozmiarze
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
IKEA od zawsze stara się dostosowywać swoją ofertę i komunikację do kraju, w którym je sprzedaje. Poznajcie przykłady reklam, które marka przygotowała, by dopasować się do zwyczajów lokalnych społeczności.
PS2
Carlsberg też wykorzystał czekoladę do promocji piwa w ramach swojej kampanii “If Carlsberg Did”. Zobaczcie, co by było, gdyby marka produkowała słodycze zamiast alkoholu.
PS3
Czy w branży FMCG da się wyjść poza prosty branding percepcyjny? A przede wszystkim – czy to się opłaca? Przekonajcie się na przykładzie case study marki Milka.
PS4
I na koniec coś dla miłośników czekolady, czyli przegląd najciekawszych reklam związanych z tym przysmakiem.