Wystawa „Krem i czekolada” prezentuje kobiece spojrzenie na pracę w warszawskich zakładach produkujących kosmetyki i czekoladowe słodycze w latach 1950-1989. Twórczynie wystawy: Goshka Macuga, przedstawicielki grupy artystycznej TERAZ POLIŻ, i Magdalena Staroszczyk z Muzeum Warszawskiej Pragi oddają głos kobietom, które wówczas stanowiły większość załogi na liniach produkcyjnych.
Odwiedzający wystawę będą mieli okazję dowiedzieć się, jakie warunki pracy panowały w ówczesnych Zakładach Przemysłu Cukierniczego 22 Lipca, dawny E. Wedel w Warszawie i Pollenie-Urodzie, na jakie benefity mogły liczyć zatrudnione, czy lubiły swoją pracę oraz jak wspominają ją dziś.
Zobacz również
– Jako firma z prawie 170-letnią historią nieustannie czerpiemy inspiracje z przeszłości i pielęgnujemy pamięć o dawnych czasach, dlatego z przyjemnością zaangażowaliśmy się w wystawę „Krem i Czekolada“. Lata mijają, a pewne rzeczy pozostają niezmienne – kobiety w Wedlu do dzisiaj mają bardzo duże znaczenie i ugruntowaną pozycję, a ich umiejętności są nieocenione. Projekt jest dla nas szczególnie ważny również ze względu na jego lokalizację. Warszawska Praga jest naszą małą ojczyzną z którą czujemy się silnie związani, dlatego bliskie są nam wszelkie inicjatywy na rzecz lokalnej społeczności – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej LOTTE Wedel.
PS
Sztuka i popkultura nieustannie się przenikają. Muzeum Narodowe w Warszawie postanowiło wykorzystać ten fakt i stworzyło nietypowe wydarzenie, podczas którego poszukiwane były obrazy pojawiające się w teledysku do utworu „Nagasaki” Katarzyny Nosowskiej.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Osoby zajmujące się zawodowo promocją kultury i sztuki opowiadają o tym, jakie metody marketingowe są według nich najskuteczniejsze w promocji działań kulturalnych.
PS3
Muzea nie są dostępne tylko dla wtajemniczonych, to otwierająca się na społeczeństwo przestrzeń, w której każdy może znaleźć coś dla siebie. To miejsce spotkań ze sztuką i innymi ludźmi. Muzeum Narodowe w Poznaniu stworzyło kampanię, którą docenili Internauci.