Akcja Movember polega na zapuszczaniu w listopadzie wąsów. Jej celem jest uświadomienie panom, chłopcom ale też paniom, jak ważne są regularne badania i dbanie o swój stan zdrowia.
Polski youtuber Cyber Marian został ambasadorem akcji Movember i przygotował nową wersję piosenki „Wąs Wąs Wąs”, w której propaguje ideę zapuszczania wąsów i jednocześnie zachęca do tego innych mężczyzn.
Zobacz również
Więcej informacji na temat akcji Movember znajduje się na stronie.
PS
2 listopada 2017 wystartowała kampania Pilsner Urquell „Wzór piwnych wąsów”. W ramach międzynarodowego projektu Movember słynna marka piwna zachęcała internautów, by udostępniali na Instagramie swoje zdjęcia z hasztagiem #wzórpiwnychwąsów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Niemieccy urologowie przygotowali spot z piłkarzami w roli głównej. Wybór występujących w reklamie nie jest przypadkowy – zawodnicy, którzy są nieraz idolami dla mężczyzn mają przekonać, że samobadanie nie jest powodem do wstydu i nie odbiera męskości. Stanowi jednak pierwszy krok do wykrycia raka jądra.
PS3
W 2016 roku ambasadorem kampanii społecznej TNT „Miej życie pod kontrolą. Badaj się.” został polski raper Miuosh. Celem akcji było zachęcanie mężczyzn do zapuszczania symbolicznego wąsa w ramach Wąstopada, czyli odpowiednika ogólnoświatowej akcji Movember.