Kampania społeczna Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego promowała zachowanie bezpiecznej prędkości na drogach. Bohaterami kampanii były ofiary przekroczonej prędkości, a szczególną uwagę przykuwało nieszablonowe nawiązanie do „szczęśliwego numeru” – w spocie jest to „nieszczęśliwy numer”, czyli prędkość, która doprowadziła do wypadku. W opinii jurorów akcja ta jest wzorcową kampanią społeczną: wywołuje emocje, porusza, trafia z przekazem w sedno problemu, pokazuje, jakie zachowania powinniśmy zmienić.
Zwycięzcę wybrało jury w składzie: Ewa Osińska – Radio Buying Director, GroupM, Aneta Urbanowicz – Dyrektor ds. Zakupu i Planowania Mediów, Euro RTV AGD, Sebastian Olszowy – Dyrektor Marketingu i Komunikacji, kancelaria prawna SPCG, Bartosz Gomółka – Head of Strategy, BBDO Warszawa, Piotr Myszak – Wiceprezes VFP Communications, wydawcy „Media & Marketing Polska”, Tadeusz Sołtys – Prezes i Dyrektor Programowy RMF FM, Mariusz Gołda – Dyrektor Marketingu Grupy RMF.
Zobacz również
Wśród finalistów 2. edycji konkursu adFM Awards znalazły się trzy akcje specjalne: „18 samochodów na 18. urodziny” Allegro, „Choinki pod Choinkę” z udziałem Mamby, na potrzeby której nagrano m.in. specjalną świąteczną piosenkę oraz kampania promująca ofertę śniadaniową McDonald’s.
Do finału weszły też niestandardowe, wyjątkowo kreatywne spoty radiowe: Atlas z reklamą „Taśmy prawdy”, odwołującą się do afery podsłuchowej, a reklamującej taśmy uszczelniające, Biedronka z „Bajkami Gangu Słodziaków”, czytanymi przez znanych polskich aktorów, Media Expert, który w spocie jubileuszowym w zabawny sposób nawiązywał do spotów konkurenta – Media Marktu, czy Showmax ze spotem reklamującym serial „Rojst” wykorzystującym utwór Brodki. Wśród nominowanych była też reklama Wedla „Jak brzmi czekolada” w której wykorzystano wyłącznie dźwięki towarzyszące produkcji czekolady oraz kampania społeczna „Weź psa” parodiująca reklamy farmaceutyków.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]