„ZOObacz mnie całego” – kampania promująca Warszawskie ZOO

„ZOObacz mnie całego” – kampania promująca Warszawskie ZOO
W listopadzie br. wystartowała kampania „ZOObacz mnie całego” promująca Warszawskie ZOO. Celem akcji jest uświadomienie warszawiakom, że każda pora roku jest dobra do spotkania się ze zwierzętami w ZOO.
O autorze
1 min czytania 2018-12-10

Wyzwaniem stojącym przed Warszawskim ZOO było uświadomienie warszawiakom, że jest to miejsce czynne cały rok, a jesienne i zimowe odwiedziny u zwierząt są dobrym pomysłem na spędzenie wolnego czasu.

Agencja Allegro, odpowiedzialna za koncepcję kreatywną, opracowała taką formę kampanii, by komunikat był angażujący dla szerokiej grupy docelowej, szczególnie dla rodzin z małymi dziećmi i ludzi młodych, szukających alternatywnych miejsc spotkań. Celem kampanii było wysłanie silnego sygnału, że każda pora roku jest dobra do spotkania się ze zwierzętami w ZOO, również tymi zamieszkującymi inne strefy klimatyczne.

Zachęcając do odwiedzenia zoo, kampania stawia na poczucie humoru oraz różnorodność zwierzaków, których jest tam ponad 500 gatunków. Na plakatach promujących akcję przedstawiono pupy oraz ogony sześciu wybranych mieszkańców Warszawskiego ZOO – przedstawicieli ginących gatunków – co w zabawny sposób zachęca do wizyty w ogrodzie zoologicznym i sugeruje, że pewne rzeczy można w pełni docenić tylko na żywo.

Dodatkowym elementem angażującym odbiorców jest personifikacja zwierząt prezentowanych na nośnikach. Dzięki podaniu imion, które faktycznie noszą osobniki żyjące w ogrodzie, zaproszenia mają bardziej osobisty charakter.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Działania realizowane na formatach ATL-owych i digitalowych rozpoczęły się w listopadzie i potrwają do połowy grudnia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Microsoft w nietypowy sposób postanowił wypromować swoje nowe urządzenie – mysz Precision Mouse. Wykorzystał do tego Warszawskie ZOO, by jednocześnie zwrócić uwagę na gatunki zagrożone wyginięciem.

PS2

Gdańskie ZOO pod koniec września b.r. ruszyło z akcją #Olejolej, której celem jest walka o życie orangutanów. Z pozoru zwykła kampania, lecz obrazy uświetniające ją namalowała samica orangutana, przebywająca w trójmiejskim Ogrodzie Zoologicznym.

PS3

We wrocławskim ZOO tegoroczny Światowy Dzień Zwierząt obchodzono w nietypowy sposób – 14 zagrożonych gatunków z ogrodu zoologicznego dostało swoich ambasadorów z Klubu Sportowego Gwardia. Zwierzaki będą też obecne na meczowych koszulkach zawodników klubu.

PS4

Z okazji 80. urodzin Łódzkiego Ogrodu Zoologicznego, lokalne marki rajstop Gabriella i Łódzka Rajtuza stworzyły pończochy z charakterystycznymi nadrukami.