Bez odpowiedniego zrozumienia narzędzia, jego możliwości i funkcji, nowi klienci nie staną się lojalnymi użytkownikami. Jak temu zaradzić? Brand24 znalazł rozwiązanie w webinarach i szkoleniach online.
Brand24 – na drodze do podboju światowych rynków
Brand24 to polska firma działająca w modelu SaaS. Dostarczają zaawansowane narzędzie do monitoringu sieci oraz mediów społecznościowych. Brand24 pojawił się na rynku 7 lat temu i w ciągu zaledwie kilku lat, firma z Wrocławia, stała się jedną najpopularniejszych marek branży MarTech w Polsce.
Zobacz również
Dzięki funkcjonalnościom takim jak: strumień wzmianek, wykres natężenia dyskusji, influence score czy powiadomienia, Brand24 pomaga swoim klientom zarządzać wizerunkiem marki w sieci. Firma bardzo szybko osiągnęła międzynarodowy sukces, stając się tym samym inspiracją dla firm w Polsce.
Rynek branży online zmienia się jednak bardzo dynamicznie. Każdego dnia pojawiają się informacje o nowych produktach, oferujących podobne rozwiązania. Aby pozyskać nowych klientów oraz utrzymać lojalność obecnych, Brand24 potrzebował odpowiedniego narzędzia. Wybór padł na webinary.
Webinary – nie każ klientom czekać na odpowiedź
Od samego początku zespół Brand24 kładł duży nacisk na produkcję edukacyjnych treści dla klientów. – Sporą część naszych treści stanowią wysokiej jakości posty na blogu oraz materiały wideo. Koncentrowaliśmy się przede wszystkim na tworzeniu krótkich tutoriali, publikowanych następnie na naszym kanale na YouTube – mówi Mikołaj Winkiel, chief evangelist w Brand24.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Powyższe działania nadal cieszą się popularnością i są konsekwentnie realizowane. Brand24 potrzebował jednak narzędzia, które dodatkowo podniesie jakość obsługi klienta. Narzędzia, które pozwoli im odpowiedzieć na pytania, zanim w ogóle pojawią się w głowach użytkowników.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Webinary nie są i nie miały być sposobem na uniknięcie pytań; webinary dały nam szansę udzielić odpowiedzi, zanim klient zada pytanie – przyznaje Mikołaj Winkiel.
W jaki sposób?
Niezbędna edukacja o produkcie
Brand24 posiada w swoich zasobach bogatą bibliotekę treści, jak podcasty, ebooki, raporty i inne treści premium. Jednak to właśnie webinary stały się głównym narzędziem, pozwalającym osiągnąć główny cel: edukację klientów.
Dostępne funkcjonalności i możliwości narzędzia sprawiły, że Brand24 zdecydował się wprowadzić do swoich działań demo produktowe w formie webinaru. Demo produktowe to sprawdzona metoda prezentacji produktu, szczególnie skuteczna w przypadku produktów i narzędzi online.
– Chcemy być w stałym kontakcie z osobami testującymi nasze narzędzie, prowadząc ich przez wszystkie zakamarki naszej platformy. Dbamy o to każdego dnia, ponieważ wierzymy, że klient mający wiedzę o produkcie, zostanie z nami dłużej. Nikt nie chce rezygnować z narzędzi, które przynoszą realną korzyść dla biznesu – mówi Winkiel.
Największą wartość jaką Brand24 dostrzega w webinarach, to możliwość bezpośredniego kontaktu z użytkownikami. – Uczestnicy mogą zadawać pytania na żywo, kiedy my demonstrujemy platformę i panel użytkownika. Jeżeli któryś z elementów prezentacji jest niejasny, każdy może zgłosić potrzebę powtórzenia lub wyjaśnienia danego zagadnienia. To ogromna zaleta webinarów! – dodaje Winkiel.
Webinary certyfikowane dla setek uczestników
Zgromadzenie 500 uczestników na jednym webinarze to nie lada wyzwanie! Wyzwanie, z którym zespół Brand24 radzi sobie doskonale, przyciągając nawet 500 osób na swoje webinary certyfikacyjne. Są to wydarzenia organizowane dla wybranych klientów firmy.
– Prowadzimy specjalnie przygotowane kursy dla klientów, które kończą się testem. Uczestnicy, którzy uzyskają odpowiedni wynik z egzaminu, otrzymują również certyfikat potwierdzający ich kompetencje w monitoringu sieci – wyjaśnia Mikołaj,
Są to ogromne wydarzenia, przyciągające od 200 do 500 uczestników!
– Gdybyśmy chcieli dotrzeć do takiej ilości osób na żywo, musielibyśmy poświęcić na to około dwóch miesięcy. Mnożąc tym samym koszty oraz czas pracy naszego zespołu – dodaje Winkiel.
ClickMeeting – intuicyjne narzędzie, bogaty zestaw funkcji
Jako firma technologiczna, Brand24 korzysta z wielu narzędzi online. Bardzo często również dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem na temat testowanych produktów z innymi użytkownikami.
Po wypróbowaniu kilkunastu platform do webinarów, zdecydowali się wdrożyć do swoich działań ClickMeeting.
– ClickMeeting to intuicyjna platforma, która nie wymagała od nas żadnego czasu na naukę i wdrożenie. Już po kilku minutach stworzyliśmy pierwsze wydarzenie i byliśmy gotowi do wysyłki maili z zaproszeniem – mówi Mikołaj.
Najczęściej wykorzystywaną funkcjonalnością jest udostępnianie pulpitu. Głównym celem webinarów organizowanych przez Brand24 jest demonstracja ich produktu, do czego funkcja ta sprawdza się doskonale.
– Oprócz tego czat! Niezbędny do utrzymania stałego kontaktu z uczestnikami. Dzięki tej funkcji możemy na bieżąco odpowiadać na pytania i pomagać w znalezieniu idealnych rozwiązań dla naszych klientów – dodaje Mikołaj.
Czy Brand24 poleca ClickMeeting?
Czy lider wśród narzędzi do monitoringu sieci poleciłby ClickMeeting innym graczom w branży B2B?
– Bardzo często zdarza się, że nasi klienci i partnerzy pytają nas o to, czy możemy polecić im jakieś narzędzia. Bardzo chętnie dzielimy się tą wiedzą. Jeżeli chodzi o webinary, to ClickMeeting jest właśnie tym narzędziem, które polecamy do wydarzeń zarówno lokalnych, jak i na skalę globalną – podsumowuje Mikołaj Winkiel, Chief Evangelist w Brand24.