Zrównoważony rozwój i recykling – to właśnie w myśl tych haseł marka Asics stworzyła swój nowy projekt „Asics Reborn Wear Project”. W ramach tej akcja brand wykorzysta używane ubrania sportowe do stworzenia strojów dla reprezentacji Japonii na Letnie Igrzyska Olimpijskie 2020 w Tokio.
Celem projektu jest zebranie około 30 tys. ubrań sportowych, które następnie zostaną wykorzystane do produkcji nowych strojów olimpijskich. Używane ubrania można zostawiać w specjalnych boxach w oficjalnych sklepach marki Asics. Dodatkowo, na każdym z pudełek będzie umieszczony kod kreskowy, umożliwiający użytkownikom dostęp do specjalnej strony internetowej i zapisanie się do newslettera, w ramach którego będą oni mogli m.in. odbierać wiadomości od sportowców czy otrzymywać informacje na temat Olimpiady w Tokio 2020.
Zobacz również
Co więcej, te osoby, które zdecydują się oddać swoje stare ubrania, mające dla nich sentymentalną wartość, będą mogli skorzystać ze specjalnego narzędzia na stronie internetowej projektu do upamiętnienia swoich ubrań i dzielenia się ich zdjęciami w mediach społecznościowych.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Worn Wear to internetowy komis marki Patagonia, w którym dostępne są używane ubrania oraz sprzęt firmy. Celem sklepu jest ograniczenie nadmiernego konsumpcjonizmu oraz przeciwdziałanie zanieczyszczeniom środowiska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Marka odzieżowa Reima stworzyła ubrania dla dzieci, które można poddać recyklingowi.
PS3
Nowy portal fundraisingowy Ubraniadooddania.pl umożliwia pomaganie bez wydawania pieniędzy.