15-metrowa ściana z plastikowych śmieci stała się wielkim widowiskiem na popularnej brazylijskiej plaży Ipanema. Natomiast znajdujący się na niej napis „Pewnego dnia śmieci pozostawione na plaży, powstrzymają cię przed wejściem” niewątpliwie skłonił do refleksji wiele osób.
Ściana została zbudowana z plastikowych odpadów zebranych z plaży Ipanema w zaledwie trzy dni. Jest ona częścią akcji marki piwnej Corona oraz organizacji Parley for the Oceans, której celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na coraz większe zanieczyszczanie naszego środowiska plastikiem.
Zobacz również
Podobne akcje OOH przeprowadzono w Australii, Kolumbii, Republice Dominikańskiej i Peru.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
You eat what they eat – to tytuł kampanii niemieckiego oddziału organizacji Sea Shepherd, której celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na rosnący problem zanieczyszczania oceanów plastikiem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Espacio CREA też przypomina o problemie zanieczyszczenia oceanów. Agencja Piece of Cake stworzyła spot „Plastikowa ryba”, w którym pokazała, do czego prowadzi zatruwanie mórz i oceanów plastikowymi odpadami.
PS3
Kanadyjska agencja Rethink przygotowała dla organizacji Greenpeace kampanię społeczną „Don’t suck the life from our oceans”, mającą na celu zwrócenie uwagi na to, jak szkodliwy wpływ na nasze środowisko ma wykorzystywanie plastikowych słomek na masową skalę.