Koniec z plastikiem! 27 marca br. Parlament Europejski zatwierdził dyrektywę, która wprowadza do 2021 roku zakaz sprzedaży plastikowych jednorazówek, takich jak sztućce (widelce, noże, łyżki i pałeczki), talerzyki i inne naczynia, słomki do napojów, patyczki do uszu, rączki do balonów, tworzywa sztuczne ulegające oksydegradacji i pojemniki do żywności oraz styropianowe kubeczki.
Co więcej, państwa członkowskie będą miały czas do 2029 roku na osiągniecie poziomu 90% recyklingu plastikowych butelek. Nowe butelki będą też musiały być wytwarzane przynajmniej w 25% z materiału pochodzącego z recyklingu. Natomiast do 2030 roku odsetek ten powinien sięgnąć 30%.
Zobacz również
Nowa dyrektywa wprowadza również stosowanie zasady „zanieczyszczający płaci”. Dotyczy ona w szczególności producentów wyrobów tytoniowych. Będzie też miała zastosowanie do sieci rybackich wykonywanych z tworzyw sztucznych, aby producenci, a nie rybacy, ponosili koszty zbierania sieci utraconych na morzu.
PS
Burberry chce być bardziej eko – do 2025 roku chce wymienić wszystkie plastikowe wieszaki, opakowania i reklamówki na te wykonane z biotworzyw, które będą mogły być ponownie wykorzystane.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zgodnie ze swoją polityką zrównoważonego rozwoju Samsung planuje ograniczenie do minimum, a docelowo całkowite zastąpienie obecnie używanych opakowań materiałami ekologicznymi.
PS3
Nestlé ogłosiło, że do 2025 r. wprowadzi opakowania w 100% nadające się do recyklingulub takie, które będzie można ponownie wykorzystać. Z kolei już w od lutego br. firma rozpocznie eliminację plastikowych słomek, wykorzystując w tym celu alternatywne materiały, takie jak papier.
PS4
Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych. Podobną deklarację złożyły marki koncernu Beiersdorf, takie jak Nivea, Tesa, La Prarie, Eucerin i Hansaplast.