zdjęcie: depositphotos.com
Burberry w przeciągu kilku ostatnich lat przeszło gruntowne reformy. Nie chodzi tylko o zmiany na stanowisku dyrektora artystycznego, ale również w podejściu do firmy ekologii. Bowiem w połowie 2018 roku na jaw wyszło, że marka niszczy swoje niesprzedane ubrania, bo wyprzedaże mogłyby zdeklasować status brandu. Oczywiście informacja ta wywołała szum w świecie mody i nie tylko, przez co dom mody przyjął nową strategię w związku ze swoimi nieetycznymi praktykami.
Zobacz również
We wrześniu 2018 roku marka wydała oświadczenie, w którym zobowiązała się do przekazania niesprzedanych ubrań m.in. do recyklingu oraz wstrzymania produkcji ubrań z wykorzystaniem futra naturalnego z królików, norek, lisów i jenotów.
Teraz natomiast Burberry podjęło się współpracy z organizacją Ellen MacArthur Foundation, której celem jest całkowite wyeliminowanie wszystkich plastikowych wieszaków, opakowań oraz reklamówek do 2025 roku. Zostaną one poddane recyklingowi, zaś na ich miejsce marka wprowadzi produkty wykonane z biotworzyw, tak by można je wykorzystać ponownie.
Do tej pory dom mody zrezygnował z laminowania swoich toreb i używania plastikowych pokrowców – samo to działanie sprawiło, że zużycie plastiku w firmie zmniejszyło się aż o 29 ton.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zgodnie ze swoją polityką zrównoważonego rozwoju Samsung planuje ograniczenie do minimum, a docelowo całkowite zastąpienie obecnie używanych opakowań materiałami ekologicznymi.
PS2
Nestlé ogłosiło, że do 2025 r. wprowadzi opakowania w 100% nadające się do recyklingulub takie, które będzie można ponownie wykorzystać. Z kolei już w od lutego br. firma rozpocznie eliminację plastikowych słomek, wykorzystując w tym celu alternatywne materiały, takie jak papier.
PS3
Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych. Podobną deklarację złożyły marki koncernu Beiersdorf, takie jak Nivea, Tesa, La Prarie, Eucerin i Hansaplast.
PS4
Żywiec Zdrój podczas szczytu Klimatycznego ONZ w Katowicach (COP24) ogłosił zobowiązanie, że już w 2020 roku taka sama ilość plastiku, jaką wprowadzi na rynek zostanie zebrana i poddana recyklingowi. Firma jednocześnie będzie też pracować nad rozwiązaniami alternatywnymi dla plastikowych opakowań.