Firma Samsung ogłosiła, że podejmie kroki mające na celu zastąpienie plastiku, używanego w opakowaniach, papierem i innymi, przyjaznymi dla środowiska materiałami. Już w pierwszej połowie roku plastik wykorzystywany obecnie w opakowaniach produktów i akcesoriów Samsung – od telefonów komórkowych i tabletów po sprzęt AGD – zostanie zastąpiony materiałami ekologicznymi, takimi jak pochodzące z recyklingu biopochodne plastiki oraz papier.
Samsung powołał specjalną grupę specjalistów z zakresu wzornictwa i rozwoju, zakupów, marketingu i kontroli jakości, która miała za zadanie opracować nowe innowacyjne, a zarazem ekologiczne opakowania dla produkowanych sprzętów.
Zobacz również
W przypadku telefonów komórkowych, tabletów i urządzeń ubieralnych Samsung zastąpi plastik wykorzystywany do produkcji tacek, na których układane są produkty, masą papierniczą, a torebki, w których umieszczane są akcesoria, materiałami ekologicznymi. Firma zmieni także design ładowarek do telefonów, zamieniając błyszczące wykończenie na matowe i rezygnując z plastikowych warstw ochronnych, co pozwoli ograniczyć ogólne zużycie plastiku.
Plastikowe torby, używane do ochrony powierzchni telewizorów, lodówek, klimatyzatorów, pralek i urządzeń kuchennych, zostaną zastąpione takimi, w skład których wchodzą materiały pochodzące z recyklingu i biopochodne plastiki, wytwarzane np. ze skrobi czy trzciny cukrowej.
– Firma Samsung Electronics wychodzi naprzeciw niepokojącym społeczeństwo kwestiom środowiskowym, takim jak zużycie zasobów i generowanie plastikowych odpadów. Za punkt honoru stawiamy sobie recycling materiałów i ograniczenie do minimum zanieczyszczeń generowanych przez nasze produkty. Będziemy wykorzystywać coraz więcej ekologicznych tworzyw – powiedział Gyeong-bin Jeon, head of Samsung’s Global Customer Satisfaction Center.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W ramach swojej polityki gospodarki obiegu zamkniętego firma Samsung Electronics opracowała średniookresowy plan wdrażania, zakładający, że do przyszłego roku będzie wykorzystywała wyłącznie materiały opakowaniowe posiadające certyfikat zrównoważonych inicjatyw leśnych. Natomiast do roku 2030 Samsung chce wykorzystać 500 tys. ton plastiku z recyklingu i zebrać 7,5 mln ton wyrzuconych produktów (oba cele ilościowe liczone będą łącznie od roku 2009).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Nestlé ogłosiło, że do 2025 r. wprowadzi opakowania w 100% nadające się do recyklingu lub takie, które będzie można ponownie wykorzystać. Z kolei już w od lutego br. firma rozpocznie eliminację plastikowych słomek, wykorzystując w tym celu alternatywne materiały, takie jak papier.
PS2
Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych. Podobną deklarację złożyły marki koncernu Beiersdorf, takie jak Nivea, Tesa, La Prarie, Eucerin i Hansaplast.
PS3
Żywiec Zdrój podczas szczytu Klimatycznego ONZ w Katowicach (COP24) ogłosił zobowiązanie, że już w 2020 roku taka sama ilość plastiku, jaką wprowadzi na rynek zostanie zebrana i poddana recyklingowi. Firma jednocześnie będzie też pracować nad rozwiązaniami alternatywnymi dla plastikowych opakowań.