Whirlpool rozpoczyna walkę z marnowaniem żywności i rusza z kampanią skierowaną do dzieci i młodzieży. Dzięki atrakcyjnym materiałom edukacyjnym, pomocy nauczycieli oraz zajęciom w formie zabawy, firma chce wpoić młodemu pokoleniu, jak ważna jest troska o zasoby naszej planety, w tym pożywienie, a tym samym – jak wiele możemy zyskać, jeśli zwracanie większej uwagi na wykorzystywanie żywności stanie się stałym elementem naszego stylu życia.
Zobacz również
W samej Polsce programem zostanie objętych aż 240 klas ze 110 szkół z Warszawy, Wrocławia, Łodzi i Radomska.
Podobnie jak przy ostatniej edycji i tym razem uczniowie z wybranych szkół dostaną zestaw składający się z interaktywnego, ilustrowanego albumu oraz gry edukacyjnej. Aby projekt mocniej motywował do działania młodych uczestników, zorganizowany zostanie konkurs edukacyjny, w którym będą oni mogli konkurować zgodnie z zasadami fair play poprzez opracowanie materiałów konkursowych (zdjęć, filmów, rysunków – analogowych lub cyfrowych), co zapewni im możliwość podzielenia się swoimi opiniami i pomysłami.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Projekt „Nie marnujmy chwil” dotarł do Polski po raz drugi i z pewnością nie ostatni. Problem nieracjonalnej dystrybucji żywności z biegiem lat będzie coraz poważniejszy. Nasza kampania pozwala nam skutecznie łączyć przyjemne z pożytecznym, czyli zachęcanie do idei przez atrakcyjną, edukacyjną zabawę. Zwłaszcza duże, międzynarodowe firmy – ze względu na swoje oddziaływanie – powinny dbać o nasze wspólne zasoby w ramach działań CSR. W związku z tym, że Whirlpool produkuje sprzęt do przygotowywania i przechowywania jedzenia – taka kampania wydaje nam się czymś jak najbardziej naturalnym. To jednocześnie nasz cel korporacyjny jak i ideowy. Działania CSR to nie tylko wymóg narzucany na największe organizacje, ale przede wszystkim okazja do wpływania na społeczności i motywowania do korzystnych zachowań – mówi Zygmunt Łopalewski, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Whirlpool Company Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tutaj można pobrać przewodnik dla nauczycieli oraz ten dla uczniów.
PS
Sieć Netto kończy prace nad wdrożeniem na polskim rynku nowej aplikacji, której celem jest walka z marnowaniem żywnością. Aplikacja jest kolejnym krokiem, który ma pomóc w przeciwdziałaniu zjawisku masowego wyrzucania produktów, które nadają się do spożycia.
PS2
Tesco Polska wprowadziło aplikację FoodCloud, która monitoruje i ułatwia zarządzanie procesem przekazywania nadwyżek żywności. Firma tym samym kontynuuje swoje działania mające na celu zmniejszanie skali marnowania.
PS3
To się nazywa zero waste – jadalne naczynia z otrąb pszennych. IKEA w swojej restauracji w CH Blue City prowadzi testy takowych talerzy.
PS4
Naukowcy z Wydziału Chemicznego Politechniki Gdańskiej opracowali innowacyjny materiał polimerowy, z którego wykonali sztućce. Testy wykazały, że są one tak samo trwałe jak ich plastikowe zamienniki, a przy tym w pełni biodegradowalne.
PS5
Polska projektanta Róża Rutkowska stworzyła alternatywę dla plastikowych opakowań – tkaninę z grzyba kombucha, w którą można pakować żywność, tym samym przedłużając jej termin ważności.
PS6
Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych. Do tej inicjatywy dołączył również Koncern Beiersdorf, właściciel takich marek jak Nivea, Tesa, La Prarie, Eucerin i Hansaplast.
PS7
Nestlé ogłosiło, że do 2025 r. wprowadzi opakowania w 100% nadające się do recyklingu lub takie, które będzie można ponownie wykorzystać. Z kolei już w od lutego br. firma rozpocznie eliminację plastikowych słomek, wykorzystując w tym celu alternatywne materiały, takie jak papier.
PS8
Coca-Cola w Polsce rozszerza swoją obecność w sektorze FMCG, wprowadzając markę AdeZ® – napoje roślinne powstające na bazie soi, ryżu, owsa, kokosa i migdałów. Nowatorskie opakowania PET w 30% złożone są z surowców roślinnych i w 100% podlegają recyklingowi.