W 2014 roku Facebook wprowadził opcję „Dlaczego widzę tę reklamę”, która tłumaczy nam dlaczego dana reklama kierowana jest do nas. Teraz portal społecznościowy wprowadza podobną opcję do postów, które pojawiają się w naszych aktualnościach.
Po kliknięciu trzykropka przy danym wpisie, pojawia nam się informacja, w jaki sposób poprzednie interakcje wpływają na ranking postów w naszym kanale wiadomości lub jakie informacje mają na ogół największy wpływ na kolejność postów.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Dlaczego Facebook postanowił wprowadzić taką opcję? Otóż podczas testów, użytkownicy wskazali, że przejrzystość dotycząca wyświetlania postów to za mało. W związku z tym portal społecznościowy udostępnił możliwość wprowadzania zmian w swoich ustawieniach, co do wyświetlania postów w aktualnościach.
Facebook poinformował również o zaktualizowaniu opcji „Dlaczego widzę tę reklamę”. Teraz będziemy mogli się też dowiedzieć, jakie dane są wykorzystywane przez reklamodawców do dopasowywania reklam.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Facebook zapowiedział kilka zmian w swoich narzędziach analitycznych: między innymi pojedynczy wskaźnik trafności zostanie zastąpiony trzema nowymi, a także zmieni się metoda liczenia potencjalnego zasięgu.
PS2
Facebook uruchomił nową sekcję poświęconą inspiracjom i kreatywności w ramach zasobów Facebook for Business. Znajdziemy tam materiały szkoleniowe i przykłady realizacji, zachęcające twórców oraz reklamodawców do wykorzystywania nowych rozwiązań i zwiększania efektywności działań na Facebooku.