Kampania „To nie komplement!” realizowana w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii”, która za pomocą platformy internetowej nadzoruje tworzenie projektów społecznych młodzieży. Celem akcji jest rozgłaszanie problemu tzw. „catcallingu”, czyli pseudokomplementów z podtekstami seksualnymi, które nie mają nic wspólnego z prawdziwymi pochwałami.
W ramach kampanii, jej twórcy przeprowadzili ankietę, na temat tego, co młodzi ludzie twierdzą na temat catcallingu. W badaniu wzięło udział ponad 2000 osób, z czego 90% osób było w wieku 16-21 lat. Okazało się, że wśród młodzieży, catcalling definitywnie nie jest postrzegany pozytywnie. Co więcej, większość badanych osób minimum raz doświadczyła zaczepek.
Zobacz również
W związku z tym, twórczynie akcji – Marta Wróblewska, Martyna Czabańska oraz Natasza Pieczura – chcą edukować zarówno rodziców, jak i ich dzieci na temat cat callingu. Pierwsza edycja kampanii będzie trwała do maja br. – w marcu akcja ruszyła w social mediach, natomiast w kwietniu w planach jest prowadzenie zajęć w liceach, natomiast w maju organizowane będą rozmaite akcje na ulicach Warszawy.
Więcej informacji na temat kampanii możecie znaleźć na Facebooku lub Instagramie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W swoim eksperymencie społecznym Reebok udowadnia, że siniaki, otarcia i zadrapania to oznaka siły fizycznej i wytrzymałości psychicznej, dzięki której można sprostać każdemu wyzwaniu.
PS2
We wrześniuu 2018 roku wystartowała nowa kampania społeczna Love Over Hate! Jej celem jest zachęcenie Polaków do walki z hejtem poprzez okazywanie sobie pozytywnych emocji, wzajemnego zrozumienia i akceptacji. Ambasadorką akcji została Kasia Warnke.