25 lat temu jednej z najbardziej znanych i wpływowych muzyków rockowych na świecie – Kurt Cobain – popełnił samobójstwo z powodu depresji. Oprócz niego co roku na całym świecie umiera wiele młodych ludzi, którzy cierpią na tę cichą chorobę. Z okazji rocznicy śmierci artysty, brytyjska edycja magazynu Rolling Stone postanowiła zainicjować kampanię, która nagłośni problem depresji i pomoże osobom w potrzebie.
W ramach akcji stworzono tzw. Algorytm Życia, który ma za zadanie analizować publiczne posty na Twitterze i identyfikować ogromną różnorodność słów, wyrażeń i zdań, które mogą być związane z objawami depresji. Podstawą do stworzenia algorytmu były badania, które dowiodły, że osoby cierpiące na depresję często używają pewnych słów i wyrażeń, mogących wskazywać na ten konkretny stan psychiczny.
Zobacz również
Po tym, jak Algorytm Życia zidentyfikuje u danej osoby potencjalny przypadek depresji, otrzyma ona anonimowego sms’a, sugerującego by skontaktowała się z biurem obsługi ratunkowej Brazil 24/7.
Algorytm Życia działa już od stycznia i od tego czasu zdążył już wykryć ponad 300 tysięcy wzmianek zawierających słowa i wyrażenia, które są częścią języka depresji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nikt nie lubi niezręcznej ciszy. W rzeczywistości zwykle staramy się tego uniknąć. Czasami jednak niezręczna cisza może być dobrym momentem na rozmowę z przyjacielem na temat jego zdrowia psychicznego.