Teraz przedstawiamy drugą część wyników poświęconą studiom i kursom związanym z marketingiem.
Zobacz również
- 55,3% osób nie ukończyło studiów związanych z marketingiem.
- Nowe technologie, influencer marketing oraz digital to obszary, które zdaniem większości respondentów mają szansę rozwinąć się w ciągu najbliższych 5 lat.
- 72,8% osób wskazało, że najlepszym sposobem na poszerzanie wiedzy i dokształcanie się są szkolenia zewnętrzne.
- Zdaniem większości ankietowanych uzyskane certyfikaty oraz nagrody mają bardzo mały wpływ na sytuację zawodową.
W naszej ankiecie wzięło udział 530 osób. Większość respondentów (54%) pracuje w działach marketingu firm i zajmuje stanowiska specjalistów ds. mediów społecznościowych, marketingu, SEO, PR lub e-commerce (26,6%). Duża część ankietowanych pracuje bezpośrednio w agencjach marketingowych.
44,7% respondentów ukończyło studia związane z marketingiem, a poleca je 32,5% osób.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
28,1% osób studiowało podyplomowo. Najczęściej (14,8%) kształcili się oni w Szkole Głównej Handlowej, w Wyższej Szkole Bankowej (11,7%) oraz na Uniwersytecie SWPS (9%).
16,3% respondentów planuje w przyszłości pójść na takowe studia.
Na pytanie dotyczące rozwijania swoich kompetencji w ciągu najbliższych 3 lat najwięcej, bo 49% osób wskazało obszar digital marketingu. 39% respondentów planuje też dokształcać się z zakresu języków obcych, psychologii marketingu i reklamy (35,1%), nowoczesnej komunikacji (34,7%), kompetencji menedżerskich (33,6%) oraz zarządzania marką (32,1%).
Najlepszymi sposobami na poszerzanie wiedzy i dokształcanie się zdaniem naszych respondentów są: szkolenia zewnętrzne (72,8%), czasopisma i media branżowe (54,6%) oraz książki (47,7%) i konferencje (47,5%).
W kwestii uzyskanych certyfikatów i ich wpływu na sytuację zawodową nasi respondenci są bardzo podzieleni, bowiem 99 osób wskazało ocenę 1, zaś niewiele mniej, bo 95 ankietowanych wybrało ocenę 4.
Natomiast większość, bo aż 122 osób przyznało, że uzyskane nagrody mają bardzo mały wpływ na sytuację zawodową.
W przypadku nagród branżowych 51% osób najmocniej ceni Effie Awards, Cannes Lions (42,6%) oraz Złote Spinacze (21%).