Przedstawiamy pierwszą część wyników poświęconą obecnemu miejscu pracy.
- Mediana miesięcznych zarobków w branży marketingowej i reklamowej mieści się w zakresie 3000 – 3999 złotych.
- 70% osób jest zatrudnionych na umowę o pracę.
- Premie oraz dodatkowe benefity otrzymuje 62% respondentów, natomiast w ciągu ostatnich 12 miesięcy podwyżkę otrzymało 56% osób, lecz awansowało tylko 37%.
- Niewiele ponad 70% osób pozytywnie ocenia swoją obecną sytuację zawodową, ale aż 60% nie jest zadowolona ze swoich zarobków.
W naszej ankiecie wzięło udział 530 osób. Większość respondentów (54%) pracuje w działach marketingowych danych firm i zajmuje stanowiska specjalistów ds. mediów społecznościowych, marketingu, SEO, PR lub e-commerce (26,6%). Duża część ankietowanych pracuje bezpośrednio w agencjach marketingowych.
Zobacz również
Niecałe 38% respondentów posiada staż pracy od 2 do 5 lat. Nieco mniej, bo 25,1%, pracuje w marketingu i reklamie od 5 do 10 lat.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Na pytanie dotyczące miesięcznych zarobków najwięcej (26,4%) osób, wskazało kwotę od 3000 do 3999 złotych netto. 20% respondentów zaznaczyło też kwotę od 4000 do 4999 złotych netto. Co istotne, przeważająca większość ankietowanych (70%) świadczy pracę na podstawie umowy o pracę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Otrzymywanie dodatkowych premii czy benefitów, takich jak ubezpieczenie prywatne, program rekreacyjno-sportowy, dodatkowe premie czy służbowy samochód deklaruje większość, czyli około 62%.
Większość respondentów (58,3%) nie jest zadowolona z wysokości swojego wynagrodzenia.
56,2% respondentów wskazało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy otrzymało podwyżkę, natomiast awansowało zaledwie 36,6% ankietowanych. Pozostałe osoby przez ostatni rok nie wskoczyły na stanowisko wyżej (52,6%) lub po prostu są na najwyższej pozycji (10,8%).
W skali od 1 do 6 najwięcej respondentów, bo aż 220, oceniło swoją obecną sytuację zawodową na 4. 137 osób wskazało ocenę 5, zaś 102 ankietowanych wybrało ocenę 3.
81,2% respondentów zmieniłoby pracę, gdyby gwarantowano im wyższe wynagrodzenie oraz możliwość rozwoju zawodowego (70,7%).
W ciągu ostatnich 12 miesięcy 37,7% osób zmieniło pracę. Przyczyną tego był głównie brak możliwości awansu i rozwoju (60,4%). Respondenci wskazywali również takie kwestie, jak niesatysfakcjonujące wynagrodzenie (50,7%) oraz złą atmosferę pracy i stres (48,4%).
Natomiast te osoby, które zmieniły pracę, nową posadę znalazły m.in. za pomocą portalu pracuj.pl (36,9%) oraz przez znajomych (21%).
W drugiej części wyników ankiety dowiemy się, czy kursy i studia mają wpływ na sytuację zawodową w branży marketingowej i reklamowej oraz co jest najczęstszą pobudką do zmiany pracy i gdzie takowej szukać.