ZOOstaw, nie dokarmiaj – nowa akcja Warszawskiego ZOO

ZOOstaw, nie dokarmiaj – nowa akcja Warszawskiego ZOO
Warszawskie ZOO wciąż mierzy się z problemem dokarmiania zwierząt przez odwiedzających ogród zoologiczny – takie zachowanie powoduje problemy zdrowotne zwierząt, a nawet może prowadzić do ich śmierci. Z tego powodu stworzono akcję, która zwracająca uwagę na ten problem.
O autorze
1 min czytania 2019-07-08

Akcja „ZOOstaw, nie dokarmiaj” ma uświadamiać wszystkim odwiedzającym Warszawie ZOO, że dokarmianie zwierząt nawet z pozoru zdrowym jedzeniem może mieć dla mieszkańców ZOO tragiczne skutki – zwierzaki mogą być karmione tylko przez swoich opiekunów.

W przypadku tej kampanii wykorzystano potencjał storytellingowy zwierząt mieszkających w ogrodzie zoologicznym. W ten sposób na nośniki trafiły m.in. papuga – ara zielonoskrzydła, małpa – kapucynka żółtobrzucha, słoń afrykański, żubr europejski i goryl nizinny. Każde ze zwierząt jest podpisane imieniem, które faktycznie nosi jego gatunkowy odpowiednik żyjący w Warszawskim ZOO. Kreacje zawierają krótką wypowiedź zwierzaka w pierwszej osobie, opisującą jego autentyczną historię związaną z dokarmianiem oraz konsekwencje dla zwierzaka z tym związane. Dzięki temu osiągnięto osobisty charakter komunikatów, który przemawia do wyobraźni i sprzyja kształtowaniu postaw.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Allegro Brand Experience Agency odpowiadała za KV kampanii, a także roll out: kreacje citylightów, formatów digitalowych, animacji na monitory wewnątrz pojazdów komunikacji miejskiej oraz materiały informacyjne do komunikacji w Warszawskim ZOO. Allegro przygotowało również projekty gadżetów związanych z akcją, które zostaną wykorzystane w konkursach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania „ZOOstaw, nie dokarmiaj” ruszyła w czerwcu 2019 i potrwa do końca roku.

PS

W listopadzie 2018 roku wystartowała kampania „ZOObacz mnie całego” promująca Warszawskie ZOO. Celem akcji jest uświadomienie warszawiakom, że każda pora roku jest dobra do spotkania się ze zwierzętami w ZOO.

PS2

Microsoft w nietypowy sposób postanowił wypromować swoje nowe urządzenie – mysz Precision Mouse. Wykorzystał do tego Warszawskie ZOO, by jednocześnie zwrócić uwagę na gatunki zagrożone wyginięciem.

PS3

Gdańskie ZOO pod koniec września 2018 roku ruszyło z akcją #Olejolej, której celem jest walka o życie orangutanów. Z pozoru zwykła kampania, lecz obrazy uświetniające ją namalowała samica orangutana, przebywająca w trójmiejskim Ogrodzie Zoologicznym.

PS4

We wrocławskim ZOO tegoroczny Światowy Dzień Zwierząt obchodzono w nietypowy sposób – 14 zagrożonych gatunków z ogrodu zoologicznego dostało swoich ambasadorów z Klubu Sportowego Gwardia. Zwierzaki będą też obecne na meczowych koszulkach zawodników klubu.

PS5

Z okazji 80. urodzin Łódzkiego Ogrodu Zoologicznego, lokalne marki rajstop Gabriella i Łódzka Rajtuza stworzyły pończochy z charakterystycznymi nadrukami.

PS6

Urodzona we wrocławskim ZOO, niedźwiedzica Kora, znalazła opiekuna – firmę DONE! Deliveries, specjalizującą się w transporcie. Taka współpraca to korzyść dla każdej strony – zwierząt, ogrodu zoologicznego, a także firmy.