zdjęcie: depositphotos.com
O koncepcji Loop pisaliśmy już uprzednio w kontekście firmy Carrefour, która w styczniu br. ogłosiła planowane wdrożenie opakowań wielokrotnego użytku dzięki współpracy z firmą TerraCycle. Podobne rozwiązanie wprowadza koncern Beiersdorf, właściciel takich marek jak Nivea, Tesa, La Prarie, Eucerin i Hansaplast. Teraz z kolei technologię Loop planuje wykorzystywać firma kurierska UPS.
Zobacz również
Już wkrótce klienci będą otrzymywali swoje przesyłki w specjalnych, trwałych opakowaniach, które po dostarczeniu do odbiorcy będą czyszczone i ponownie wykorzystywane do załadunku oraz wysyłki.
Testy opakowań Loop będą testowane w Paryżu oraz Nowym Jorku, lecz firma UPS planuje wdrożyć tę technologię również na innych rynkach.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zalando przeprowadza całkowitą wymianę toreb dla produktów kosmetycznych z plastikowych na papierowe. Zmiana ta pozwoli na zredukowanie zużycia plastiku niemal o 9,5 tys. kg rocznie. Firma zapowiada również przestawienie się na materiały w 100% zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju do 2020 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing