Dwie zmiany, które ogłosił Facebook, dotyczyć będą formatu oraz wyświetlania reklam. Pierwszą nowością będzie krótsza długość tekstu nad postem – do tej pory było to aż siedem linijek, teraz będą trzy.
Zmianie ulegną również rozmiary zdjęć oraz filmów – do tej pory wyświetlane one były w proporcjach 2:3, zaś od 19 sierpnia ich wielkość zostanie zredukowana do 4:5. Większe grafiki zostaną przez Facebooka automatycznie przycięte.
Zobacz również
Jak zapowiada Facebook, owe zmiany sprawią, że reklamy staną się jeszcze bardziej widoczne dla użytkowników, zaś strona główna portalu będzie dzięki temu bardziej przejrzysta.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Facebook ogłosił wprowadzenie dwóch zmian, które pozwolą użytkownikom lepiej zrozumieć jego system reklamowy. Internauci otrzymają więcej informacji na temat targetowania danej reklamy oraz dowiedzą się, które firmy wykorzystywały ich dane w tym celu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W 2016 roku Facebook zaprezentował Delivery Insights – nowe narzędzie przeznaczone dla reklamodawców, które pomoże w lepszym zrozumieniu procesu wyświetlania reklam oraz dostarczy rekomendacje, które pozwolą szybko podjąć działania mające na celu poprawę skuteczności kampanii.
PS3
W styczniu br. na Facebooku pojawił się system punktowania reklamodawców. Każdy marketer będzie otrzymywał odpowiednią punktację w zależności od treści, jakie promuje. O ich jakości zadecydują odbiorcy.