Już od kilku lat internauci korzystający z Facebooka mają możliwość sprawdzenia, dlaczego dana reklama im się wyświetla – do tej pory użytkownicy mieli wgląd w ogólne kategorie, takie jak np. przynależność do określonej grupy demograficznej. Teraz z kolei Facebook wprowadza zmiany, które pozwolą nam mieć wgląd w dokładniejsze dane.
Niebawem w sekcji „Dlaczego widzę tę reklamę” do dyspozycji internautów będą bardziej szczegółowe informacje związane z targetowaniem reklam – dotyczące m.in. zainteresowań danego użytkownika. Użytkownicy Facebooka dowiedzą się też, skąd zostały pozyskane te informacje.
Zobacz również
Druga zmiana dotyczy natomiast zwiększenia informacji na temat przetwarzania danych konkretnego użytkownika. W sekcji „Reklamodawcy i firmy” pojawią się dwie nowe kategorie – pierwsza z nich będzie wskazywać firmy, które wykorzystały nasze dane kontaktowe do targetowania swoich reklam w ciągu ostatnich 7 dni.
Natomiast w drugiej kategorii zostaną zebrane informacje na temat tych firm, które nie tylko wykorzystały nasze dane, ale również udostępniły je innym reklamodawcom w ciągu 90 dni.
W 2016 roku Facebook zaprezentował Delivery Insights – nowe narzędzie przeznaczone dla reklamodawców, które pomoże w lepszym zrozumieniu procesu wyświetlania reklam oraz dostarczy rekomendacje, które pozwolą szybko podjąć działania mające na celu poprawę skuteczności kampanii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W styczniu br. na Facebooku pojawił się system punktowania reklamodawców. Każdy marketer będzie otrzymywał odpowiednią punktację w zależności od treści, jakie promuje. O ich jakości zadecydują odbiorcy.
PS3
Pod koniec 2018 roku Facebook uruchomił sekcję poświęconą inspiracjom i kreatywności w ramach zasobów Facebook for Business. Znajdziemy tam materiały szkoleniowe i przykłady realizacji, zachęcające twórców oraz reklamodawców do wykorzystywania nowych rozwiązań i zwiększania efektywności działań na Facebooku.