Facebook wyjaśni, dlaczego widzimy daną reklamę

Facebook wyjaśni, dlaczego widzimy daną reklamę
Facebook ogłosił wprowadzenie dwóch zmian, które pozwolą użytkownikom lepiej zrozumieć jego system reklamowy. Internauci otrzymają więcej informacji na temat targetowania danej reklamy oraz dowiedzą się, które firmy wykorzystywały ich dane w tym celu.
O autorze
1 min czytania 2019-07-16

Już od kilku lat internauci korzystający z Facebooka mają możliwość sprawdzenia, dlaczego dana reklama im się wyświetla – do tej pory użytkownicy mieli wgląd w ogólne kategorie, takie jak np. przynależność do określonej grupy demograficznej. Teraz z kolei Facebook wprowadza zmiany, które pozwolą nam mieć wgląd w dokładniejsze dane. 

Niebawem w sekcji „Dlaczego widzę tę reklamę” do dyspozycji internautów będą bardziej szczegółowe informacje związane z targetowaniem reklam – dotyczące m.in. zainteresowań danego użytkownika. Użytkownicy Facebooka dowiedzą się też, skąd zostały pozyskane te informacje.

Druga zmiana dotyczy natomiast zwiększenia informacji na temat przetwarzania danych konkretnego użytkownika. W sekcji „Reklamodawcy i firmy” pojawią się dwie nowe kategorie – pierwsza z nich będzie wskazywać firmy, które wykorzystały nasze dane kontaktowe do targetowania swoich reklam w ciągu ostatnich 7 dni.

Natomiast w drugiej kategorii zostaną zebrane informacje na temat tych firm, które nie tylko wykorzystały nasze dane, ale również udostępniły je innym reklamodawcom w ciągu 90 dni. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

W 2016 roku Facebook zaprezentował Delivery Insights – nowe narzędzie przeznaczone dla reklamodawców, które pomoże w lepszym zrozumieniu procesu wyświetlania reklam oraz dostarczy rekomendacje, które pozwolą szybko podjąć działania mające na celu poprawę skuteczności kampanii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W styczniu br. na Facebooku pojawił się system punktowania reklamodawców. Każdy marketer będzie otrzymywał odpowiednią punktację w zależności od treści, jakie promuje. O ich jakości zadecydują odbiorcy.

PS3

Pod koniec 2018 roku Facebook uruchomił sekcję poświęconą inspiracjom i kreatywności w ramach zasobów Facebook for Business. Znajdziemy tam materiały szkoleniowe i przykłady realizacji, zachęcające twórców oraz reklamodawców do wykorzystywania nowych rozwiązań i zwiększania efektywności działań na Facebooku.