Wprowadzenie nowej usługi przez sieć McDonald’s jest efektem pewnego badania, które marka przeprowadziła wśród szwedzkich kierowców samochodów elektrycznych. Ponad 48% z nich zadeklarowało, że mają trudności ze znalezieniem stacji ładowania, bo nie są one dokładnie oznaczone.
Wykorzystując fakt, że słynne logo przedstawiające dwa złote łuki, jest niezwykle rozpoznawalne, zwłaszcza z daleka, marka postanowiła ustawić przy niektórych swoich szwedzkich lokalach stacje ładujące samochody elektryczne.
Zobacz również
Natomiast sposób promocji tej usługi z pewnością nie umknie kierowcom aut – pod charakterystycznym logo sieci umieszczone zostały wyświetlacze kojarzące się ze stacjami paliw. Jednak zamiast aktualnych cen paliwa czy diesla, na tablicy pojawia się koszt minuty ładowania auta oraz ceny za Big Maca czy zestaw Happy Meal.
Pierwsze ładowarki elektryczne zostały zainstalowane przy lokalach sieci McDonald’s w Mjölby i Munkedal. Docelowo mają znaleźć się przy każdej restauracji marki z opcją drive-thru.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W czerwcu br. na jednym z budynków w Bukareszcie pojawiła się wielka, interaktywna reklama, która obniża cenę elektrycznego samochodu Renault Zoe, gdy tylko poziom zanieczyszczenia powietrza wzrośnie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Sieci handlowe Lidl i Kaufland nawiązały współpracę z marką Volkswagen, w ramach której przed wybranymi supermarketami w Berlinie pojawią się publiczne stacje ładowania samochodów elektrycznych.
PS3
Coraz więcej samochodów elektrycznych jest sprzedawanych i jeździ po drogach, pojawia się coraz więcej stacji ładowania, a mimo to nadal wokół tematu elektromobilności utrzymuje się wiele mitów. Czy produkcja i eksploatacja samochodów elektrycznych negatywnie wpływa na środowisko?