W połowie października br. przedstawiciele Grupy H&M poinformowali o zainwestowaniu 4,5 mln euro i dokupieniu udziałów w Sellpy – platformie zajmującej się sprzedażą używanych ubrań. Biorąc pod uwagę poprzednią inwestycję, teraz szwedzka marka posiada łącznie 70% udziałów, co czyni ją większościowym udziałowcem firmy.
W związku z tym H&M postanowiło wejść na rynek odzieży używanej i rozpocząć testy internetowego second-handu. Pilotaż takiej usługi prowadzony jest na tę chwilę jedynie w Szwecji, a w niedalekiej przyszłości ma być rozpoczęty również w Niemczech.
Zobacz również
Docelowo jednak dzięki inwestycji H&M ekspansja platformy Sellpy planowana jest też na rynki międzynarodowe.
PS
Zircle – tak nazywa się nowy second-hand Zalando, w którym można kupić używaną odzież kobiecą. Sklep pojawił się w berlińskim centrum handlowym Alexa.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W niewielkiej szwedzkiej miejscowości Eskilstuna pojawiła się galeria handlowa ReTuna z produktami tylko z drugiej ręki. Pomysłodawczyni miejsca Anna Bergstrom znalazła kompromis między konsumpcjonizmem a ideą zero waste.
PS3
Worn Wear to internetowy komis marki Patagonia, w którym dostępne są używane ubrania oraz sprzęt firmy. Celem sklepu jest ograniczenie nadmiernego konsumpcjonizmu oraz przeciwdziałanie zanieczyszczeniom środowiska.