W nocy z 11 na 12 sierpnia 2017 roku przez Polskę przetoczyły się potężne nawałnice, które zniszczyły miliony drzew – w całym kraju zdewastowane zostało aż 70 tys. ha powierzchni lasów. Jednak najbardziej dotkniętym tamtą nawałnicą terenem jest Nadleśnictwo Lipusz w województwie pomorskim.
Dotychczas udało się tam odnowić ok. 800 ha lasów, czyli ok. 20% powierzchni zniszczonych w 2017 roku, lecz do odtworzenia pozostało jeszcze ok. 3 500 ha.
Zobacz również
Z tego więc powodu gdańska firma Torus postanowiła zainicjować akcję „Do nasadzenia”, której celem jest posadzenie ponad 50 tys brzóz, modrzewi, sosen oraz innych gatunków biocenotycznych na zniszczonych terenach.
W akcję zaangażowało się już ponad 1,5 tys. pracowników trójmiejskich firm, takich jak np. LPP, State Street, Arla Foods, Thomson Reuters, MOWI, Lutfhansa System Poland czy Polski Związek Firm Deweloperskich.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pierwsza część sadzenia drzew odbyła się 19 października br. Kolejna tura akcja będzie miała miejsce tydzień później, czyli 26 października.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji znajduje się na stronie wydarzenia.
zdjęcie: facebook.com/torusdeweloper
PS
We wrześniu br. BNP Paribas ruszyło z nową kampanią, w której zwraca uwagę na negatywne skutki zmian klimatycznych. W ramach akcji bank zobowiązał się także do sadzenia drzew za każde nowo otwarte konto bankowe.
PS2
W ramach globalnej inicjatywy „Nature Needs Heroes”, znana marka odzieży outdoorowej Timberland zapowiedziała, że do 2025 roku posadzi 50 mln drzew. Natomiast w ciągu najbliższych kilku lat brand będzie wykorzystywać w 100% ekologiczną bawełnę.
PS3
Ecosia to nietypowa platforma, która działa w podobny sposób, jak Google, lecz pewien jeden szczegół znacznie ją wyróżnia – wyszukiwarka bowiem finansuje sadzenie drzew w zamian za korzystanie z niej.