Nature needs heroes: Timberland angażuje się w ochronę środowiska i posadzi 50 mln drzew

Nature needs heroes: Timberland angażuje się w ochronę środowiska i posadzi 50 mln drzew
W ramach globalnej inicjatywy „Nature Needs Heroes”, znana marka odzieży outdoorowej Timberland zapowiedziała, że do 2025 roku posadzi 50 mln drzew. Natomiast w ciągu najbliższych kilku lat brand będzie wykorzystywać w 100% ekologiczną bawełnę.
O autorze
1 min czytania 2019-09-09

Inicjatywa „Nature Needs Heroes” jest elementem długoterminowej strategii zrównoważonego rozwoju marki Timberland. W jej ramach brand zapowiedział wiele działań, których celem jest ochrona naszego środowiska.

Jednym z nich jest zobowiązanie marki do posadzenia 50 mln drzew w kilku kluczowych obszarach na całym świecie – m.in. na Haiti, w Chinach, na Dominikanie, w USA, Tanzanii oraz Mali. Timberland chce posadzić również drzewa w ramach amerykańskiego ruchu Wielki Zielony Mur, którego celem jest wyhodowanie linii drzew o długości 8 tys. km na całej szerokości kontynentu – ma to pomóc w walce ze zmianami klimatu, suszą, głodem, konfliktami i migracją.

Ponadto, marka zapowiedziała, że w ciągu najbliższych kilku lat będzie wykorzystywała w 100% ekologiczną bawełnę do produkcji swojej odzieży i obuwia. 

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ecosia to nietypowa platforma, która działa w podobny sposób, jak Google, lecz pewien jeden szczegół znacznie ją wyróżnia – wyszukiwarka bowiem finansuje sadzenie drzew w zamian za korzystanie z niej.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Władze Filipin wpadły na nietypowy pomysł, by walczyć z wylesieniem państwa i jednocześnie zaangażować młodych ludzi w działanie na korzyść naszego środowiska – teraz, aby otrzymać dyplom za ukończenie szkoły, każdy absolwent podstawówki, szkoły średniej oraz studiów będzie musiał posadzić 10 drzew.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS3

LPP jako pierwsza polska firma przystąpiła do globalnej inicjatywy na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego w zakresie zarządzania plastikiem – New Plastics Economy Global Commitment. W jej ramach marka m.in. wycofała torby foliowe i wprowadziła papierowe z recyklingu.

PS4

Zara postanowiła być bardziej eko – jeszcze do końca tego roku we wszystkich sklepach marki zostanie ograniczone zużycie energii i wody. Natomiast do 2025 roku wszystkie ubrania brandu mają być produkowane z materiałów przyjaznych środowisku.

PS5

Marka Converse wprowadziła trzy nowe kierunki w kwestii zarządzania odpadami.Pierwszym etapem jest kolekcja butów Converse Canvas Renew, których cholewka jest wykonana z poliestru pochodzącego ze zużytych plastikowych butelek.

PS6

Zalando przeprowadza całkowitą wymianę toreb dla produktów kosmetycznych z plastikowych na papierowe. Zmiana ta pozwoli na zredukowanie zużycia plastiku niemal o 9,5 tys. kg rocznie. Firma zapowiada również przestawienie się na materiały w 100% zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju do 2020 roku.