W ramach nowej kampanii BNP Paribas stworzyło spot „Zmiany klimatu kosztują”, w którym na przykładzie cen owoców przedstawiono niekorzystne dla społeczeństwa skutki zmian klimatycznych w ciągu najbliższych 20 lat.
Zobacz również
Bank stworzył także poświęconą kampanii stronę Zieleniak2040, na której zostały wyjaśnione poszczególne zjawiska wpływające na wysokość cen owoców czy też dostępność żywności. „Jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie, za kilkanaście lat takie produkty jak maliny czy miód mogą stać się towarami luksusowymi” – czytamy na stronie.
18 września br. został wyemitowany drugi spot w ramach kampanii, w którym BNP Paribas za każdy nowy rachunek osobisty założony przez klienta zasadzi drzewo. Akcja będzie trwać do końca października i w planach jest posadzenie ok. 50 tys. drzew.
W planach są także działania wspólnie z siecią Carrefour, lecz na tę chwilę nie są one znane. Za realizację kampanii odpowiada agencja Publicis.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
14 września br. Bank BNP Paribas reaktywował słynny #trashchallenge i włączył się w 26. Sprzątanie Świata w Polsce.
PS2
W ramach globalnej inicjatywy „Nature Needs Heroes”, znana marka odzieży outdoorowej Timberland zapowiedziała, że do 2025 roku posadzi 50 mln drzew. Natomiast w ciągu najbliższych kilku lat brand będzie wykorzystywać w 100% ekologiczną bawełnę.
PS2
Ecosia to nietypowa platforma, która działa w podobny sposób, jak Google, lecz pewien jeden szczegół znacznie ją wyróżnia – wyszukiwarka bowiem finansuje sadzenie drzew w zamian za korzystanie z niej.