Po ostatnich zmianach w prawie telekomunikacyjnym, które nakazują portalom internetowym umieszczenie w widocznym miejscu komunikatu o użyciu ciasteczek na stronie, szacuje się, że nawet 20-30% użytkowników będzie odrzucać regulamin i usuwać ciasteczka. To oznacza istotny spadek efektywności kampanii reklamowych w internecie.
Świat bez ciasteczek?
Dzień 22 marca to kamień milowy w historii polskiego internetu. Na większości portali pojawiają się komunikaty o użyciu ciasteczek na stronie. Pliki cookies zbierają w sposób anonimowy podstawowe dane użytkowników, w zamian pozwalając na dużo wygodniejsze przeglądanie zasobów internetowych. W założeniu nieświadomy użytkownik ma teraz mieć większą kontrolę nad tym, jakie informacje o sobie pozostawia na stronie. Akceptacja regulaminu nie jest wymagana do przeglądania strony, jednak ma znaczny wpływ na wyświetlaną zawartość.
Zobacz również
Nowy, „wspaniały” świat
Według ustawy Prawo telekomunikacyjne, treść komunikatu musi znaleźć się w widocznym miejscu. „Widoczne” w wielu wypadkach oznacza „inwazyjne”: spokojny internauta może się nagle poczuć zagrożony wykorzystaniem jego danych w niepożądany sposób. Do tej pory zdecydowana większość internautów korzystała z plików cookies, ze świadomością ich roli lub bez niej. Według analityków nawet 20-30% użytkowników usunie ciasteczka. Panika przed rzeczywistym zagrożeniem czy przed samym komunikatem?
Nowe przepisy mają przeciwdziałać naruszeniom prywatności, jednak nie uwzględniają innego, dużo istotniejszego aspektu – marketingowego. Dzięki informacjom zbieranym przez ciasteczka możliwe jest targetowanie reklam, a treść strony jest dostosowywana do użytkownika. Reklama internetowa cieszy się dużą popularnością, ponieważ jest skuteczna i łatwo mierzalna. Odrzucanie cookies może oznaczać problemy dla całej branży, która straci część kontroli nad efektywną promocją w sieci. Brak ciasteczek może spowodować dramatyczny spadek konwersji kampanii internetowych, których mniejsza rentowność może przynieść wymierne straty marketerom.
Jak zapobiec spadkom konwersji kampanii internetowych?
Wystarczy wykorzystać No Cookie Tracker – innowacyjne oprogramowanie stworzone przez DDC MEDIA. To wyjątkowe rozwiązanie dla firm, które spełnia identyczną rolę, co masowo usuwane ciasteczka. Tracker nie jest inwazyjny, zapewnia anonimowość użytkownikom, jednocześnie idealnie wpasowuje się w wymogi nowej ustawy. Kampanie wykorzystujące No Cookie Tracker będą zapewniały ten sam poziom efektywności targetowania treści, co kampanie z ciasteczkami.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
No Cookie Tracker wzmocni autorską platformę analityczną Data Centre of Excellence, która pozwala obserwować i zwiększać ROI kampanii internetowych w czasie rzeczywistym.
Słuchaj podcastu NowyMarketing