Kampania Ministerstwa Środowiska nawiązuje do wprowadzonego w Polsce Jednolitego Systemu Segregacji Odpadów (JSSO), zgodnie z którym należy oddzielać surowce od odpadów nienadających się do powtórnego przetworzenia. Celem inicjatywy jest kształtowanie świadomości ekologicznej mieszkańców Polski, a także pokazanie, że segregacja odpadów przynosi realne korzyści zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne.
Motywem przewodnim kampanii „Piątka za segregację” jest 5 brand heroes: Wyszkłolony, Papa Pier, Plastika Metalica, El Bio i Zmieszko. Każdy z bohaterów akcji jest przypisany do innego rodzaju odpadów oraz kolorystyki pojemników wprowadzonej w jego ramach:
Zobacz również
- Wyszkłolony – zachęca do segregacji szkła,
- Papa Pier – edukuje na temat segregacji papieru,
- Plastika Metalica – tłumaczy, jak segregować tworzywa sztuczne i metale,
- El Bio – nawiązuje do segregacji odpadów BIO,
- Zmieszko – wskazuje, jakie odpady, powinny trafiać do pojemników z napisem „zmieszane”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na potrzeby kampanii przygotowywano dwa spoty, które pokazują perypetie jej bohaterów. Filmy w przystępny sposób przedstawiają też różne aspekty segregacji odpadów, a także edukują i zachęcają do zmiany postaw.
Kampania „Piątka za segregację” przewiduje też kampanię internetową, w tym m.in. współpracę z influencerami – YouTuberami i TikTokerami. W ramach projektu jest także prowadzona komunikacja z jednostkami samorządu terytorialnego i szkołami.
Więcej informacji znajduje się na stronie.
PS
Od 2019 roku obowiązują nowe, bardziej wymagające zasady segregacji odpadów. 14 grudnia 2018 roku ruszyła ciekawa kampania, która zachęcała do segregowania odpadów i podpowiadała, jak należy to robić właściwie.
PS2
Czy Matejko, Klimt i Michał Anioł segregowaliby śmieci? Od 1 lipca 2018 r. mieszkańcy Łodzi są zobowiązani do stosowania nowych zasady selektywnej segregacji odpadów. Aby odpowiednio przygotować łodzian do stosowania nowych zasad, miasto przygotowało kampanię informacyjną z wykorzystaniem arcydzieł malarstwa.