Film, którego premiera zbiegła się z Dniem Bezpiecznego Internetu (11 lutego), to przestroga nie tylko dla użytkowników serwisu ogłoszeniowego. Można być – jak bohater pierwszego odcinka – kardiochirurgiem, przeprowadzać skomplikowane operacje na otwartym sercu i ratować życie, a mimo to dać się nabrać na „patent” z płatnością za przesyłkę. Złodzieje wykorzystują nie tylko naszą niewiedzę, ale też często fakt, że jesteśmy zabiegani i pochłonięci innymi ważnymi dla nas sprawami.
– Z tej perspektywy, nawet najmądrzejsza osoba może dać się oszukać internetowym naciągaczom. Ze statystyk i naszych obserwacji wynika, że kradzieży pieniędzy czy danych może doświadczyć każdy. Niezależnie od płci, wieku, wykształcenia. Ważniejsze, by się przed tym ustrzec. Wierzymy, że pokazanie takich sytuacji, z wyrazistą grą i humorem Janusza Chabiora i Jana Frycza, zadziała jak lustro. Przejrzymy się w nim, ale wyciągniemy naukę, która ustrzeże nas przed niemiłymi konsekwencjami internetowych kradzieży – mówi Marcin Sienkowski, head of marketing OLX.
Zobacz również
W ramach kampanii pod hasłem „W internecie nie bądź głupi” stworzono serię spotów z historiami „ofiar”, które odgrywa Jan Frycz. Istotę problemu uświadamia im narrator – Janusz Chabior. W filmach, które będą pojawiać się na kanale marki na YouTubie, zdemaskowane zostaną najczęstsze oszustwa, takie jak płatność z góry za nieistniejący przedmiot czy za przesyłkę, kradzież danych, wyciąganie zaliczek przy wynajmie mieszkania.
Kampanię przygotowała agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Spoty wyprodukował dom produkcyjny F25.
Aktualizacja 14.02
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Pojawiło się kolejne wideo z kampanii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Seria świetnych spotów, w których aktor Janusz Chabior zwracał uwagę na brak kultury osobistej u niektórych użytkowników portalu OLX, zrobiła furorę w mediach społecznościowych w czerwcu br. Teraz przedstawiamy, jak wyglądała realizacja kampanii #OdKulis.