Wygląda na to, że kolejne duże wydarzenie z branży technologicznej stoi pod znakiem zapytania. Kilka dni temu media obiegła informacja o tym, że targi telekomunikacyjne MWC 2020 zostały odwołane z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa. Wcześniej z udziału w evencie stopniowo wycofywały się znane marki.
Teraz podobną decyzję podjęła marka Intel, która w oficjalnym oświadczeniu poinformowała o wycofaniu się z udziału w finale zawodów Intel Extreme Masters, odbywających się pod koniec lutego br. w Katowicach. Jest to o tyle zaskakująca deklaracja, bowiem firma jest tytularnym sponsorem wydarzenia.
Zobacz również
Skąd taka decyzja? Otóż, Intel uznał, że wysyłanie swoich pracowników na imprezę masową, podczas gdy na całym świecie panuje epidemia koronawirusa, to zbyt duże niebezpieczeństwo. Aby więc nie narażać gości, partnerów ani też pracowników marki, Intel postanowił nie wystawiać swojego stoiska podczas IEM 2020.
Poniżej oficjalne stanowisko firmy Intel:
Wycofaliśmy się z działań wystawienniczych w ramach IEM Expo zgodnie z polityką firmy Intel w zakresie podróży. Nie dotyczy to samego turnieju, Intel pozostaje jego sponsorem tytularnym. Kontynuujemy ścisłą współpracę z organizatorem imprezy, firmą ESL, odnośnie realizacji turnieju.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Podczas gdy cały świat z przerażeniem obserwuje rozprzestrzenianie się koronawiarusa, niektórzy instagramerzy postanowili skorzystać z rozgłosu, jaki powstał wokół tej epidemii i zaczęli oznaczać swoje posty hashtagiem #coronavirus.
PS2
Przedstawiciele Facebooka zapowiedzieli walkę z rozprzestrzenianiem się fałszywych informacji na temat koronawirusa. Z portalu społecznościowego usuwane będą nieprawdziwe treści na jego temat, w tym m.in. te dotyczące „alternatywnych” sposobów leczenia.