Dorota Wellman i Dawid Podsiadło promują kampanię „Żonkile” w związku z 77. rocznicą powstania w getcie warszawskim

Dorota Wellman i Dawid Podsiadło promują kampanię „Żonkile” w związku z 77. rocznicą powstania w getcie warszawskim
Muzeum POLIN startuje z kampanią w związku z 77. rocznicą powstania w getcie warszawskim, która przypadnie 19 kwietnia br., i prowadzoną po raz ósmy akcją społeczno-edukacyjną „Żonkile”. Do grona ambasadorów akcji dołączyli w tym roku m.in.: Dorota Wellman, Andrzej Seweryn oraz Dawid Podsiadło.
O autorze
1 min czytania 2020-04-02

Muzeum POLIN zainicjowało akcję społeczno-edukacyjną „Żonkile” w 2013 roku przy z okazji 70. rocznicy powstania w getcie warszawskim. W tym roku szykuje się szczególna jej odsłona, bo i wyjątkowe są warunki, z którymi przyszło się wszystkim zmierzyć. W sytuacji, która zmusza nas do zachowania społecznego dystansu, jeszcze bardziej trzeba docenić wartość wspólnoty i ludzkiej solidarności.

Akcji „Żonkile” od początku towarzyszy hasło „Łączy nas pamięć”. Muzeum wzywa, by w tym roku 19 kwietnia br. pamięć również łączyła, choć nietypowo, bo wirtualnie. Tym razem na ulicach Warszawy nie spotkamy wolontariuszy rozdających papierowe żonkile – symbol pamięci o powstaniu. Możemy jednak upamiętnić wydarzenie w inny sposób.

Wystarczy ze strony pobrać szablon, wydrukować go i złożyć. Zdjęcie z gotowym żonkilem warto opatrzeć hasztagami: #ŁączyNasPamięć oraz #AkcjaŻonkile i umieścić w mediach społecznościowych. Można też zaangażować się w akcję, dodając nakładkę na zdjęcie profilowe na Facebooku. Nakładka jest dostępna tutaj.

Muzeum POLIN zachęca także do dzielenia się w sieci specjalną rocznicową grafiką, która pojawi się 19 kwietnia br. na jego profilach w mediach społecznościowych. Ponadto, na kanale instytucji na YouTubie stopniowo będą pojawiać się też przesłania ambasadorów akcji społeczno-edukacyjnej Żonkile.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dodatkowym wsparciem będą reklamy w prasie. Kampania będzie miała również swój wymiar w przestrzeni miejskiej na 66 nośnikach: przystankach komunikacji miejskiej w Warszawie, na metroboardach i słupach.  W komunikacji miejskiej grafiki przypominające o rocznicy powstania w getcie warszawskim i akcji „Żonkile” będą wyświetlane w autobusach i tramwajach.

Za działania odpowiada Dział Komunikacji Muzeum Historii Żydów Polskich. Zdjęcia ambasadorów wykonała Aldona Karczmarczyk/Van Dorsen Artists.

PS

Symbol żonkila kojarzy się z postacią Marka Edelmana. To ostatni przywódca powstania i jeden z ocalałych z warszawskiego getta, który co roku, w rocznicę powstania, składał bukiet żółtych kwiatów pod Pomnikiem Bohaterów Getta na warszawskim Muranowie. 

PS2

W ubiegłoroczną edycję kampanii „Żonkile” zaangażowali się m.in. tacy ambasadorzy, jak Ewa Błaszczyk, Brodka, Maria Dębska czy Kortez.

PS3

W lipcu 2019 roku warszawskie muzeum POLIN rozpoczęło kampanię pod hasłem #MaszToPoMnie, która promowała wystawę stałą zatytułowaną „1000 lat historii Żydów polskich”. W ramach inicjatywy stworzono kreacje, na których znalazły się cytaty znanych, historycznych postaci polskich Żydów.