Polski oddział południowokoreańskiego producenta telefonów i telewizorów opublikował na swoim profilu na TikToku krótki spot, w którym chciał zareklamować urządzenie DualScreen. Marka postanowiła jednak zaprezentować zastosowanie produktu w dość kontrowersyjny sposób.
W tiktokowym spocie marki LG widzimy bowiem starszego mężczyznę, który robi od tyłu zdjęcia młodej kobiecie ubranej w krótką spódniczkę. Dziewczyna w pewnym momencie zauważa, co robi bohater reklamy i prosi go o pokazanie telefonu jako dowód – na ekranie widzi jednak tylko niewinne selfie starszego mężczyzny.
Zobacz również
Ostatecznie okazuje się, że bohater faktycznie robił po kryjomu zdjęcia kobiecie, lecz dzięki urządzeniu DualScreen udało mu się to zamaskować przed dziewczyną.
O filmie szybko zrobiło się głośno w internecie – użytkownicy z całego świata uznali reklamę za seksistowską, co głośno postanowili skomentować w swoich mediach społecznościowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W odpowiedzi na kontrowersje marka LG usunęła spot i wydała oficjalne oświadczenie, w którym przeprosiła i przyznała, że „treść niedawno opublikowanego wideo na kanale Tik Tok była niezgodna ze standardami i polityką komunikacyjną LG Electronics”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Marka Volkswagen znalazła się w ogniu krytyki tuż po wyemitowaniu reklamy nowego modelu Golfa – internauci zarzucili firmie rasizm i nawiązywanie do ruchów białej supremacji.
PS2
Kampania niemieckiego ministerstwa transportu miała na celu promować bezpieczną jazdę na rowerze z użyciem kasku na głowę. Została jednak skrytykowana za seksizm.