TVP odmówiła emisji spotu marki Durex z parą jednopłciową

TVP odmówiła emisji spotu marki Durex z parą jednopłciową
7 czerwca br. marka Durex ruszyła z nową kampanią pod hasłem „Głośni w łóżku”, której bohaterami jest m.in. para jednopłciowa. TVP, jako jedyna stacja, odmówiła emisji spotu, tłumacząc, że może mieć ona „negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich”.
O autorze
1 min czytania 2020-06-10

Z okazji Międzynarodowego Dnia Seksu, który w tym roku odbył się 7 czerwca br., marka Durex zaprezentowała swoją nową kampanię pod hasłem „Głośni w łóżku”. Za jej pomocą brand zwrócił uwagę na rolę rozmowy w związku, a także chciał zachęcić pary do „poszukiwania odpowiedniego dopasowania, poprzez odkrywanie wzajemnych potrzeb i pragnień”.

W ramach kampanii powstał krótki spot, w którym o swoich relacjach opowiedzieli cztery prawdziwe pary – jedną z nich tworzyli mężczyźni, Jakub i Dawid.

Spot został też wyemitowany w telewizji. Jedyną stacją, która odmówiła emisji reklamy, było TVP. W tej sprawie nadawca wydał oficjalne oświadczenie, w którym powołał się na przepis ustawy o radiofonii i telewizji „który mówi o tym, że audycje lub inne przekazy, zawierające sceny lub treści mogące mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich, inne niż te, o których mowa w ust. 4, mogą być rozpowszechniane wyłącznie w godzinach od 23 do 6” – napisano w oświadczeniu.

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Akademia Filmowa nie zgodziła się na emisję reklamy zestawów poporodowych marki Frida Mom podczas tegorocznej gali Oscarów, bo w zbyt realistyczny sposób przedstawiała problemy kobiet po porodzie. Spot szybko stał się viralem na YouTubie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing