Marka Diesel już od jakiegoś czasu realizuje wiele działań mających na celu wspieranie społeczności LGBT+. W ubiegłym roku brand stworzył kolekcję koszulek, t-shirtów oraz bluz z charakterystycznym logo marki na tęczowym tle i napisem „Pride”.
Co ciekawe, tuż po tym, jak ubrania trafiły do sprzedaży, wiele osób wyraziło swoje niezadowolenie faktem, że marka tak otwarcie wspiera osoby nieheteronormatywne, co spowodowało, że z instagramowego profilu brandu zniknęło ponad 14 tysięcy followersów.
Zobacz również
Diesel jednak nie za bardzo się tym przejął, co marka pokazała w swojej kolejnej kampanii… świętującej utratę wspomnianych użytkowników.
Teraz firma zaprezentowała nowy spot zatytułowany „For Successful Living”, który powstał w ramach tegorocznego Miesiąca Dumy. Poruszający film przedstawia historię Franceski, która urodziła się jako mężczyzna i jest w trakcie procesu zmiany płci. Zaskakująca jest jednak końcówka spotu, która daje wiele do myślenia.
Za realizację odpowiada agencja Publicis Italy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W związku z trwającym obecnie tzw. Miesiącem Dumy popularny wydawca i producent gier komputerowych CD Projekt Red postanowił pokazać swoją solidarność ze społecznością LGBT+ i zmienił swoje facebookowe logo na tęczowe. W komentarzach rozpętała się burza.
PS2
Z okazji tzw. „Miesiąca Dumy”, który wypada w czerwcu, marka Skittles postanowiła zrezygnować ze swojego charakterystycznego tęczowego brandingu, aby zwrócić uwagę na to, że „tylko jedna tęcza ma w tym czasie znaczenie”.