Niedawno informowaliśmy Was o tym, że marka The North Face opublikowała oficjalne oświadczenie, w którym poinformowała, że zaprzestaje kupowania reklam na Facebooku w solidarności z organizacjami praw obywatelskich, takimi jak np. NAACP. Była to odpowiedź brandu na szerzącą się w popularnym portalu społecznościowym mowę nienawiści oraz dezinformację – oliwy do ognia dolał bowiem kontrowersyjny tweet Donalda Trumpa, w którym sugerował on strzelanie do osób protestujących na ulicach przeciwko rasizmowi.
Teraz do reklamowego bojkotu Facebooka w ramach akcji pod hasłem #StopHateforProfit dołączyły kolejne marki – Coca-Cola, Unilever, a także Verizon. Popularne firmy ogłosiły, że wstrzymują działania reklamowe w serwisie społecznościowym do momentu, aż Facebook „stworzy akceptowalne rozwiązania do walki z mową nienawiści”.
Zobacz również
Do reklamowego bojkotu Facebooka dołączyły także marki: Starbucks, Levi’s oraz Hersheys.
PS
Przedstawiciele koncernu Mars Inc. zapowiedzieli rebranding kultowej marki Uncle Ben’s, na której opakowaniach widnieje wizerunek czarnoskórego mężczyzny. W ten sposób firma chce walczyć z uprzedzeniami na tle rasowym. Podobny los spotka markę Aunt Jemima.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing