Autorem oficjalnego logotypu przyszłych igrzysk olimpijskich, które odbędą się w 2028 roku w Los Angeles, jest artysta Steven Harrigton. W tworzeniu znaku identyfikacyjnego wydarzenia pomagali mu znani sportowcy – m.in. sprinterka Allyson Felix, gimnastyczka Gabby Douglas oraz paraolimpijczyk i skoczek w dal Lex Gillette – a także osobistości ze świata show biznesu, takie jak m.in. piosenkarka Billie Eilish czy aktorka Reese Witherspoon.
Logotyp igrzysk olimpijskich Los Angeles 2028 przede wszystkich cechuje się tym, że jedyne stałe elementy to litera L oraz obydwie cyfry, natomiast litera A ma aż 26 odmian i reprezentuje symbole poszczególnych dyscyplin olimpijskich i paraolimpijskich, a nawet przedstawia konkretne osoby związane ze światem sportu.
Zobacz również
Jak podkreślili organizatorzy igrzysk, niekonwencjonalne logo zostało zaprojektowane z myślą o erze cyfrowej, w jakiej żyjemy i ma za zadanie reprezentować różnorodność oferowaną przez Los Angeles.
PS
Zespół agencji Logaster postanowił przyjrzeć się bliżej trendom w tworzeniu logotypów i wyróżnił 10 najpopularniejszych na 2020 rok.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Słoweński artysta Jure Tovrljan postanowił nieco przerobić słynne logotypy najpopularniejszych marek w taki sposób, by nawiązywały do obecnych czasów.