Google for Startups: założycielka startupu Whisbear z Polski wśród uczestniczek europejskiego programu Women Founders

Jesienią tego roku w ramach inicjatywy Google for Startups Immersion: Women Founders Google powita 11 założycielek startupów o wysokim potencjale. Wśród nich będzie Zuzanna Sielicka-Kalczyńska, założycielka i CEO polskiego startupu Whisbear, produku
O autorze
2 min czytania 2020-09-11

W Europie działa obecnie prawie 100 jednorożców (czyli startupów, które wycenia się na ponad 1 mld dolarów), a na finansowanie startupów na naszym kontynencie w ubiegłym roku przeznaczono 34,3 miliardy dolarów. To pokazuje, że dysponujemy wieloma utalentowanymi przedsiębiorcami, którzy mogą pomóc w pokonywaniu największych wyzwań stojących przed światem. 

Jednak według raportu Atomico o stanie sektora technologii tylko 20% założycieli europejskich startupów to kobiety, a 92% całego dofinansowania dla młodych firm w 2019 roku przeznaczono na zespoły składające się wyłącznie z mężczyzn. Również osoby o ciemnym kolorze skóry mają ograniczony dostęp do kapitału, szkoleń oraz programów mentoringowych, a wśród liderów startupów wciąż stanowią niewielką grupę osób. Aby wyrównać szanse wśród europejskich założycieli startupów, szczególnie w czasie spowolnienia gospodarczego, Google przygotował dwa programy dla osób z niedostatecznie reprezentowanych grup społecznych.

Jesienią tego roku w ramach inicjatywy Google for Startups Immersion: Women Founders powitamy 11 założycielek startupów o wysokim potencjale. Wśród nich będzie Zuzanna Sielicka-Kalczyńska, założycielka i CEO polskiego startupu Whisbear, produkującego szumiące maskotki ułatwiające dzieciom zasypianie.

Google for Startups Immersion: Women Founders

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Program oparty jest na wnioskach z bada­nia Female Founders Monitor, które opisuje wyzwania, z jakimi muszą mierzyć się założycielki startupów. W ramach Women Founders 11 startupów założonych przez kobiety będzie miało okazję korzystać z wiedzy specjalistów i dostępu do produktów Google, który pomoże im zwalczać te przeciwności.

Wybrane uczestniczki pochodzą z 7 krajów. Oprócz Zuzanny Sielickiej-Kalczyńskiej z Whisbear, do programu zakwalifikowały się: Blanca Vidal z Deplace (Hiszpania), Lee Butz z District Technology (Wielka Brytania/Niemcy), Nina Julie Lepique z Femtasy (Niemcy), Francesca Hodgson z GoodBox (Wielka Brytania), Pavlina Zychova z MyStay (Czechy), Sarah Henley z NextUpComedy (Wielka Brytania), Kinga Jentetics z Publish Drive (Węgry), Zahra Shah z Seers (Wielka Brytania), Maria-Liisa Bruckert z SQIN (Niemcy) oraz Yael Shemer z Tulu (Izrael).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Google for Startups Immersion: Black Founders

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Z kolei trwający przez 3 miesiące program Google for Startups Immersion: Black Founders przeznaczony jest dla startupów z Europy i Izraela, wśród których założycieli jest przynajmniej jedna osoba czarnoskóra, a ich firmy są liderami zmiany w swoich branżach. Dwanaście wyselekcjonowanych startupów z Wielkiej Brytanii, Francji i Holandii będzie pracować nad rozwojem swojej firmy z doświadczonymi mentorami, specjalistami i inwestorami Google, a także skupi się na poszukiwaniu finansowania. Program pozwoli też założycielom rozwinąć zdolności przywódcze. 

Wśród założycieli i założycielek startupów, którzy zakwalifikowali się do programu w 2020 znaleźli się: 

  • z Wielkiej Brytanii: Rachael Corson z Afrocenchix, Christian Facey z AudioMob, Tomide Adesanmi z Circuit Mind, Osamudiamen Omoigiade z Deep.Meta, Jermaine Craig, z Kwanda, Elizabeth Nyeko z Modularity Grid, Charles Sekwalor z MoveMeBack, Joel Akwenuke z NewFade, Richard Robinson z Robin AI, Ivan Beckley z Suvera;
  • z Holandii: Christina Caljé z Autheos;
  • z Francji: Shirley Billot z Kadalys.