Postać Draculi – czyli przerażającego wampira, którego odbicia nie widać w lustrze, a jedynym sposobem na skuteczne zabicie jest przebicie go kołkiem – niewątpliwie pobudza wyobraźnię marketerów, którzy mają za zadanie wymyślić ciekawą akcję promocyjną wokół demonicznej istoty. Przykładem tego jest niekonwencjonalny outdoor, który w tym roku pojawił się w przestrzeni miejskiej Londynu oraz Birmingham i promował serial „Dracula” – na pierwszy rzut oka kreacja wyglądała dość zwyczajnie, lecz gdy tylko zapadł zmrok, odkrywała całą swoją prawdę.
Teraz równie ciekawą akcję promocyjną wymyślił West Australian Ballet, który chciał zakomunikować powrót wielokrotnie nagradzanego baletu „Dracula” do swojego repertuaru. W ramach kampanii przy lustrach w łazienkach niektórych barów oraz restauracji znajdujących się nieopodal siedziby firmy umieszczone zostały z pozoru zwykłe plakaty przedstawiające głównego bohatera baletu. Gdy jednak patrzyło się na nie pod odpowiednim kątem w lustrze, postać Draculi znikała z kreacji.
Zobacz również
Za realizację odpowiada agencja Wunderman Thompson.
PS
W październiku 2019 roku w przestrzeni miejskiej Toronto pojawiły się nietypowe billboardy, które imitowały płomienie wydobywające się z garnka.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing