Pomysłodawczynią kampanii „Pomyśl zanim powiesz” jest Sara Czarna, założycielka agencji modelingowej ONMOVE. Jak sama przyznała, projekt powstał poprzez obserwacje obecnej sytuacji w social mediach oraz życiu codziennym.
– Widziałam wiele kampanii, w których mówi się o szacunku i miłości, ale zabrakło mi w nich jednego, bardzo ważnego założenia. Możesz kochać, możesz szanować, możesz mieć dobre intencje. Ale jeżeli czyny nie są dobrze przemyślane, z tych intencji nie wynika nic. Tak samo jest ze słowami. Jeśli nie określi się co i po co tak naprawdę chce się powiedzieć, czasami mówi się tylko po to aby usłyszeć swój głos. na co dzień moim głównym pytaniem do ludzi jest: „Jaki był cel Twojej wypowiedzi?” – pojawia się ono najczęściej przy niepotrzebnych wg mnie komentarzach typu: „oj za bardzo schudłaś; chyba Ci się przytyło; nie pasuje Ci ta bluzka, kolor włosów, oczu, rzęsy…” – mówi Sara Czarna.
Zobacz również
Bohaterkami kampanii są modelki plus size zrzeszone w agencji ONMOVE, które wystąpiły w spocie stworzonym w ramach kampanii. Każda z nich jest indywidualna, posiada inny typ budowy, jest wyjątkowa na swój własny sposób – jednocześnie dziewczyny, poprzez promowanie różnorodności i łamanie krzywdzących stereotypów dotyczących ideału kobiecego ciała, zachęcają do akceptacji i szacunku wobec innych.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W połowie sierpnia br. polski ruch społeczny Ciałopozytyw ruszył z akcją pod hasłem „It’s not about hair”. W jej ramach powstał spot, który ma na celu przełamanie stereotypów na temat kobiecego owłosienia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Marka Bodyform, w Polsce znana jako Libresse, ruszyła z nową kampanią pod hasłem #Wombstories, w której pokazuje liczne sposoby doświadczania ciała przez kobiety, a także jak dużą rolę w tym wszystkim odgrywa macica.
PS3
W marcu br. marka Tena zaprezentowała swoją nową kampanię reklamową pod hasłem „Ageless”, za pomocą której chce zmienić stereotypowe postrzeganie ciał starszych kobiet, a także ich podejścia do seksualności.