Interbrand: Najcenniejszymi markami ponownie Apple i Amazon, Facebook wypadł z pierwszej dziesiątki

Interbrand: Najcenniejszymi markami ponownie Apple i Amazon, Facebook wypadł z pierwszej dziesiątki
Firma Interbrand opublikowała swój doroczny raport najcenniejszych marek na świecie. Na pierwszym miejscu ponownie znalazło się Apple, natomiast Facebook już drugi rok z rzędu wypadł z pierwszej dziesiątki.
O autorze
1 min czytania 2020-10-21

Firma Interbrand zaprezentowała swój najnowszy, coroczny raport poświęcony najcenniejszym markom świata. W rankingu jak zawsze brane są pod uwagę takie czynniki, jak m.in. kondycja finansowa, znaczenie marki dla konsumentów, a także działania marketingowe, na podstawie których szacowane są ich przyszłe dochody.

Pierwsze miejsce w rankingu bez zaskoczeń – już od kilku lat zajmuje je marka Apple, której szacowane dochody wzrosną o 38%, do 323 mld dolarów. Tuż za nią znalazł się Amazon (wzrost dochodów o 60%) oraz Microsoft (+53%). 

Google zaś, w porównaniu do ubiegłego roku, z drugiego miejsca spadło na czwarte – jak bowiem oszacowano, firma ma stracić w tym roku 1% dochodów. Z kolei Facebook już po raz drugi wypadł z pierwszej dziesiątki – spółka zajmuje 13. miejsce ze stratą dochodów na poziomie 12%. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W rankingu jest kilka nowości – mowa tutaj dokładnie o markach z branży mediów społecznościowych. Debiutantami są m.in. Instagram na 19. miejscu, YouTube (30. pozycja), a także Zoom, który uplasował się na 100. miejscu. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Po raz pierwszy w rankingu pojawiły się też takie marki, jak Tesla (40. miejsce) oraz Johnnie Walker na 98. pozycji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Eksperci Interbrand zwrócili uwagę na tzw. efekt COVID-19, który dotknął niektóre branże. Globalne zamykanie sklepów, w tym odzieżowych, spowodowało, że wartości marek takich, jak Zara czy też H&M spadły odpowiednio o 13% i 14%. Są jednak też i firmy, które skorzystały na wspomniany efekcie wywołanym pandemią – wzrost zanotowały spółki z branży logistycznej, czyli UPS, DHL oraz FedEx.