Firma Interbrand zaprezentowała swój najnowszy, coroczny raport poświęcony najcenniejszym markom świata. W rankingu brane były pod uwagę takie czynniki, jak m.in. kondycja finansowa czy znaczenie marki dla konsumentów. Jak się okazało, w porównaniu do zeszłorocznego raportu, marki technologiczne dalej są na topie.
Pierwsze miejsce ponownie zajęła marka Apple, tuż za nią znalazły się Google i Amazon. W pierwszej dziesiątce jedynie Coca-Cola odnotowała spadek wartości (-4%).
Zobacz również
Firma Marka Zuckerberga straciła 12% i wypadła z elity – z 9. miejsca spadła na 14.
W rankingu Interbrand w tym roku pojawiły się też nowe marki – Dell Technologies (63. miejsce), Uber (87.) oraz LinkedIn (98.).
Natomiast łączna wartość wszystkich marek w tegorocznym raporcie wynosi 2,3 bln dol. – oznacza to wzrost rok do roku o 5,7 %.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing