O sukces w ramach tego największego i najbardziej prestiżowego, międzynarodowego konkursu poświęconego kreatywnej komunikacji marketingowej walczy 144 prac z Polski.
Podmioty biorące udział w konkursie zgłaszały prace w 16 kategoriach: Branded Content & Entertainment Lions, Creative Effectiveness Lions, Cyber Lions, Design Lions, Direct Lions, Film Lions, Film Craft Lions, Innovation Lions, Media Lions, Mobile Lions, Outdoor Lions, PR Lions, Press Lions, Promo & Activation Lions, Radio Lions i Titanium & Integrated Lions. Poniższa tabela ilustruje popularność poszczególnych kategorii pod względem liczby zgłoszeń oraz zmiany procentowe w stosunku do 2012 roku:
Zobacz również
Patrząc na rozkład prac ze względu na kraj pochodzenia w zdecydowanej czołówce znajdują się gospodarki rozwinięte. Należy tu wymienić przede wszystkim USA (6078 zgłoszeń), Wielką Brytanię (2671), Niemcy (1994), Francję (1454), Australię (1404), Kanadę (1106) czy Japonię (1093). Na uwagę zdecydowanie zasługuje Brazylia, która pod względem liczebnym zajęła drugie miejsce (3476) oraz Indie (1110).
Do tegorocznej edycji Cannes Lions prace zgłosiły łącznie 34 polskie firmy, które nadesłały w sumie 144 zgłoszenia. Najwięcej z nich konkuruje w kategorii Press (23), Media (22), Promo & Activation (18) oraz Direct (16). Najwięcej prac zgłosiły: DDB Warszawa(29 zgłoszeń) oraz Leo Burnett Warsaw (27 zgłoszeń). Oprócz tych dwóch agencji o nagrody w Cannes walczyć będą również m.in. 180HEARTBEATS+JUNG von MATT (11 zgłoszeń), Saatchi & Saatchi (9 zgłoszeń), Havas Worldwide (8 zgłoszeń), Interactive Solutions (7 zgłoszeń) oraz MEC i Young & Rubicam (po 5 zgłoszeń).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Konkurs Cannes Lions to zawsze ekscytujący okres, podczas którego możemy obserwować najlepsze pomysły i kreacje z całego świata. To niezwykle inspirujące i często zaskakujące, na jakie pomysły wpadają nasi koledzy zza granicy. Wrażenie robi również fakt, że z roku na rok jesteśmy świadkami rosnącej liczby zgłoszeń na najwyższym poziomie. Tego typu wydarzenia, jak Cannes Lions to również nieczęsta okazja do konfrontacji koncepcji krajowych teamów z przedstawicielami branży komunikacyjnej z całego świata – komentuje Anna Zimecka, Project Director w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wszystkie prace można oglądać w Palais des Festivals w Cannes w ciągu trwającego tydzień wydarzenia. Po raz pierwszy w historii, publiczność będzie mogła wziąć udział w prowadzonej na żywo sesji, w trakcie której uczestnicy konkursu będą prezentować swoje prace przed jury w kategorii Innovation Lions. Każdy, kto chce wziąć udział w 60. Festiwalu Twórczości Cannes Lions może zgłosić swój udział poprzez stronę internetową www.canneslions.com.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR jest jedynym i oficjalnym przedstawicielem Festiwalu Cannes Lions oraz organizatorem polskich eliminacji do konkursu Young Lions.
—
Przypominamy, że trwa przyjmowanie zgłoszeń do 14. edycji Effie Awards.