Ogólnopolski Konkurs Niezależnej Kreacji Kreatura od lat nagradza twórców najlepszych kampanii marketingowych oraz firmy uczestniczące w ich realizacji. Jego organizatorem jest VFP Communications, wydawca magazynu Media Marketing Polska. W tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 132 prace, z czego jury przyznało 13 kreatur, 28 wyróżnień i jedną nagrodę specjalną, która trafiła właśnie do Banku Pekao.
– Potrafiliśmy szybko przystosować się i biznesowo i komunikacyjnie do nowych warunków. Tworzenie kampanii w czasie pandemii było oczywiście wyzwaniem, ale potrafiliśmy efektywnie i kreatywnie mu sprostać. W swojej komunikacji pokazaliśmy, jak dbać o siebie i swoich bliskich oraz jak dzięki aplikacjom mobilnym banku można bankować zdalnie i korzystać z wielu produktów finansowych, całkowicie bezpiecznie, bez wychodzenia z domu – mówi Jorge Sánchez Klosiński, dyrektor Biura Marketingu Banku Pekao S.A.
Zobacz również
Spot którego bohaterem był Sebastian Kawa, 15-krotny mistrz świata w szybownictwie, spodobał się jury tak bardzo, że otrzymał nie tylko wyróżnienie w swojej kategorii Marketing w czasie pandemii, ale przyznano mu również nagrodę specjalną za „nowe, wysokie standardy w zdalnej produkcji wideo”. Bank Pekao chciał udowodnić nim swoim klientom, że mogą brać życie za rogi w każdej sytuacji i z każdego miejsca, także z własnych czterech ścian. Spot emitowany był w telewizji wiosną, kiedy to sportowiec, podobnie jak większość Polaków, został „uziemiony” w domu. Reklama została zrealizowana w wyjątkowych okolicznościach – całkowicie zdalnie – a szybownik wcielił się na planie w kilka ról jednocześnie. Bank promował w spocie ofertę 200 zł za założenie Konta Przekorzystnego na selfie w aplikacji PeoPay oraz 2,5 proc. w skali roku na Koncie Oszczędnościowym.
Bank Pekao otrzymał również wyróżnienie w kategorii Digital – social media za edukacyjne dubbingi w ramach promocji pakietu PeoPay KIDS. Aby ułatwić rodzicom rozmawianie z dziećmi o pieniądzach i oszczędzaniu, Bank Pekao stworzył bota w Facebook Messengerze. W wakacje rodzice mogli wcielić się w wirtualnego trenera i podłożyć swój głos, by dubbingować bohaterów z brygady PeoPay KIDS (żubra, lisa, złotówkę). Znajomy głos miał pomóc przykuć uwagę malucha, by przekazać mu cenne finansowe rady.
Przy tworzeniu nagrodzonych kampanii Bank Pekao współpracował z agencjami Saatchi&Saatchi IS, Tank oraz Digital Kingdom Poland.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing