Agata Puścikowska, dziennikarka i pisarka współpracująca z chrześcijańskimi czasopismami, opublikowała na swoim facebookowym profilu wpis, w którym odniosła się do pewnej koszulki marki Reserved. Chodzi bowiem o świąteczny t-shirt przedstawiający św. Mikołaja i renifera, którzy przytuleni do siebie trzymają w rękach butelki alkoholu. Tuż obok grafiki widnieje zaś napis „odkupienie win”.
Dziennikarka zarzuciła marce m.in. promowanie alkoholizmu, a także skrytykowała wykorzystanie nawiązującego do chrześcijanizmu stwierdzenia „odkupienie win”.
Zobacz również
„Heheszki z pijanego czerwonego pajaca to akurat kwestia gustu. O gustach się nie dyskutuje, chociaż grafika słaba. Ale podpis to nie dowcipna gra słów, jak pewnie będziecie tłumaczyć, lecz prymitywne granie na wartościach bliskich wielu Polakom. Niesmaczne, głupie, niepotrzebne” – napisała autorka we wpisie na Facebooku.
Krótko po opublikowaniu wpisu przez dziennikarkę w internecie rozgorzała dyskusja, czy koszulka marki Reserved faktycznie uderza w wartości chrześcijańskie i promuje alkoholizm. Wielu internautów nie widziało w t-shircie nic zdrożnego, a wręcz przeciwnie – stwierdziło, że nadruk na koszulce zwyczajnie jest humorystyczny i zabawny.
Marka Reserved również zareagowała na zarzuty Agaty Puścikowskiej – w komentarzu do wpisu dziennikarki brand przeprosił za zaistniałą sytuację. „Nie mieliśmy na celu obrażenia niczyich uczuć” – napisała trójmiejska firma i poinformowała o wycofaniu koszulki ze sprzedaży w sklepie internetowym oraz salonach stacjonarnych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Wyemitowany niedawno odcinek programu „Rodzinny Ekspres” wywołał niemałe kontrowersje wśród internautów – pojawiła się w nim bowiem sugestia dotycząca karania kobiet „za wszczęcie kłótni na forum publicznym”. Stacja TVP postanowiła usunąć odcinek z platformy VOD.
PS2
Władze Berlina we współpracy z organizacją Visit Berlin ruszyły z nową kampanią społeczną promującą noszenie maseczek. Plakat, który powstał w ramach inicjatywy, wywołał jednak niemałe kontrowersje.