Marketing proekologiczny to oczywiście odpowiednio zakrojone działania, które mają realny wpływ na nasze środowisko. Jednak warto wiedzieć, że nie tylko to jest istotne – bardzo ważnym elementem budującym tożsamość odpowiedzialnej społecznie marki jest komunikacja. W informacjach prasowych, na kanałach społecznościowych, a także w kampaniach powinniśmy na bieżąco informować klientów o bieżących działaniach i budować z nimi relację opartą o nowe wartości – te związane z aktualnymi problemami środowiska naturalnego. Jeśli marka nie zrobi tego w odpowiedni sposób, nie zostanie w ogóle dostrzeżona na rynku lub, co gorsza, będzie posądzona o greenwashing, czyli pozorne działania, które niewiele mają wspólnego z ekologią.
Zobacz również
Dlatego tak ważne jest, aby nowa komunikacja była wiarygodna i budząca zaufanie. Marka powinna być transparentna – gdy klient powie „sprawdzam”, musi mu przedstawić faktyczny obraz swoich działań. Szczególnie w dobie pandemii, kiedy jeszcze bardziej zwracamy uwagę na kwestię marnotrawienia surowców, firma powinna postawić na naprawdę przemyślane działania. Wierzymy, że można wprowadzać zasadę less waste w kontekście launchu nowych produktów i w działaniach wizerunkowych (np. podczas sesji produktowej).
Jednak jak to zrobić dobrze? Wiele sposobów na proekologiczną komunikację będziecie mogli poznać podczas naszego pierwszego szkolenia z cyklu NowyMarketing [Live!] – „Ekologiczny biznes – jak go promować?”. Zaproszone przez nas specjalistki od CSR-u nie tylko wyjaśnią, czym właściwie jest dziś odpowiedzialny społecznie biznes, ale także przekażą konkretne wskazówki dotyczące promowania produktów i usług, które będziecie mogli wykorzystać w swojej firmie – zarówno w korporacji, jak i w małym, jednoosobowym biznesie. To niepowtarzalna okazja, aby poznać temat zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, gdyż wybrane przez nas prelegentki mają ogromne doświadczenie w pracy z klientem.
- Martyna Zastawna – propagatorka idei zero waste i odpowiedzialnego marketingu. Założycielka WoshWosh (pierwszej na świecie firmy odnawiającej obuwie) oraz SzeptSzum (pierwszej w Polsce agencji odpowiedzialnej społecznie), wykładowczyni CSRu oraz mentorka skupiająca się na zagadnieniu odpowiedzialnego biznesu. Autorka wielu nagrodzonych akcji społecznych w Polsce i Europie.
- Marta Karwacka – socjolożka biznesu zajmująca się wspieraniem firm w zrównoważonym rozwoju marek, wdrażaniu programów CSR i tworzeniu strategii wpływu. Jest wykładowczynią, ekspertką programu Climate Leadership, jurorką różnych konkursów poświęconych CSR. Należy do Sustainable Fashion Working Group. Prowadzi firmę SENSA i blog How to Wear Fair?
Co konkretnie zyskasz dzięki naszemu szkoleniu?
- Dowiesz się, co to znaczy, że usługa jest odpowiedzialna społecznie.
- Nauczysz się budować całą komunikację w oparciu o CSR.
- Odkryjesz nowe sposoby na komunikację na platformach social media.
- Będziesz wiedzieć, jak uniknąć greenwashingu w komunikacji.
- Dotrzesz do nowej grupy odbiorców.
Kiedy odbędzie się nasze szkolenie?
14 grudnia 2020 (9:00 – 16:30)
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Gdzie je organizujemy?
Bezpiecznie w zaciszu Twojego domu, czyli online. (komunikator Zoom).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dla kogo jest to szkolenie?
Do wzięcia udziału zachęcamy:
- Firmy, które planują budować swój wizerunek w zgodzie z zasadami CSR-u.
- Marketerów, którzy chcą wiedzieć, jak uchronić się przed greenwashingiem.
- Korporacje, które potrzebują pomysłów na komunikację odnoszącą się do współczesnych problemów.
- Agencje, które szukają nowych pomysłów na komunikację dla swoich klientów.
- Naszych czytelników i fanów trendów marketingowych, którzy chcą wzbogacić swoją wiedzę.
Uwaga, na listę uczestników wpisujemy pierwsze 20 osób!
Co trzeba zrobić zrobić, żeby się zapisać?
Zapisy na szkolenie prosimy kierować na maila: [email protected]. Koszt całodniowego szkolenia wynosi 1 550 zł netto – to cena przy zakupie udziału dla jednej osoby.
W przypadku zapisu kilku osób (minimum 2) koszt uczestnictwa wynosi 1250 zł netto/osoba. W cenie szkolenia są również ćwiczenia i notatki od prelegentów, a także specjalny certyfikat wydany przez portal NowyMarketing.
Więcej informacji, a także szczegółowy program szkolenia, poznacie na stronie Szkolenie „Ekologiczny biznes – jak go promować?”
Do zobaczenia online już 14 grudnia!